Gå til innhold

22" Skjerm, kan skjermkort ha problemer med å vise "bra bild

erikstein

Anbefalte innlegg

Jeg har en 22" Nec Multisync FE1250+. Har også et Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb med 350mhz RAMDAC.

Syntes ikke bildet er helt bra egentlig, har prøvd skjermen på et ATI kort (ikke nyeste modell kort akkurat). Og der ble bildet sinnsykt mye bedre. Kan det være at Geforce kort ikke har så veldig bra RAMDAC egentlig? Jeg sitter en del på nettet. spiller også en del...men ikke så veldig mye. Er glad i høy oppløsning, og bra skjermbildet :grin:. Hvilket skjermkort er det egentlig da å satse på? Å kjøpe et av disse "wannabe" ati8500 kortene er utelukket. Noen som har noen gode tips? som ikke koster buksa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ingen kort der ute som er et wannabe ATI kort da. ATI bruker bare samme system som nVidia, deler ut chiper i øst og vest, slik at de respektive produsentene kan gjøre sitt beste ut av det.

Er ikke noe galt i det vel?

ATI er jo sjefen på bildekvalitet, så sånn sett har jo nVidia allerede tapt. Men du kan jo gå for et ti200 hvis bildekval., tv-ut og dvd-kvalitet ikke er noe for deg.

Lenke til kommentar

Matrox har om de beste så ihvertfall blant de beste kortene for 2d (windows).

Prøver du med et G500 vil du garantert merke stor forskjell i forhold til GF2-kortet.

Jeg testet forskjellen på GF2mx og GF3 Ti200 og merket bra forskjell, dette på en Hansol 920eF 19".

ATI-kortene vil jeg tro er på linje med Matrox når det gjelder billedkvalitet i 2d.

-P-

Lenke til kommentar

hmm...det jeg var redd for:( jaja...jeg får se om jeg tar meg råd til et nytt skjermkort:p Er ikke no greit med litt blurry bilde når man sitter så mye forran den og stirrer hele dagen...

Takker for alle innslag :smile:

Noen som veit når det nye ati kortet kommer ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...