erikstein Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg har en 22" Nec Multisync FE1250+. Har også et Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb med 350mhz RAMDAC. Syntes ikke bildet er helt bra egentlig, har prøvd skjermen på et ATI kort (ikke nyeste modell kort akkurat). Og der ble bildet sinnsykt mye bedre. Kan det være at Geforce kort ikke har så veldig bra RAMDAC egentlig? Jeg sitter en del på nettet. spiller også en del...men ikke så veldig mye. Er glad i høy oppløsning, og bra skjermbildet . Hvilket skjermkort er det egentlig da å satse på? Å kjøpe et av disse "wannabe" ati8500 kortene er utelukket. Noen som har noen gode tips? som ikke koster buksa? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Nå er det ingen kort der ute som er et wannabe ATI kort da. ATI bruker bare samme system som nVidia, deler ut chiper i øst og vest, slik at de respektive produsentene kan gjøre sitt beste ut av det. Er ikke noe galt i det vel? ATI er jo sjefen på bildekvalitet, så sånn sett har jo nVidia allerede tapt. Men du kan jo gå for et ti200 hvis bildekval., tv-ut og dvd-kvalitet ikke er noe for deg. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Matrox har om de beste så ihvertfall blant de beste kortene for 2d (windows). Prøver du med et G500 vil du garantert merke stor forskjell i forhold til GF2-kortet. Jeg testet forskjellen på GF2mx og GF3 Ti200 og merket bra forskjell, dette på en Hansol 920eF 19". ATI-kortene vil jeg tro er på linje med Matrox når det gjelder billedkvalitet i 2d. -P- Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 ATI og Matrox er konger i store oppløsninger så om du driver masse med grafikk og slikt hadde jeg bytta kort med en gang. Spiller du masse og vil ha det beste= ati8500 noe og ikke trenger voldsome 3d = ATI 7500 Spiller du ikke annet en tetris nå og da så gå for et matrox. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Det er stor forskjell på diverse nvidiakort også da... mitt gamle Creative GF256 er laaangt bedre enn mitt nåverende Gainward GF2 pro på min lille 19" Sony Hadde nok kjøpt Ati i dag ja... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Matrox er kongen på 2D. De rager over ATI også, men gapet mellom Matrox og ATI er mye mindre enn den lange veien ned til nvidia. Sett to like skjermer opp mot hverandre så er det lett og se hva som er Matrox når skjermoppløsninga kommer på >1600x1200 Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 hmm...det jeg var redd for:( jaja...jeg får se om jeg tar meg råd til et nytt skjermkort:p Er ikke no greit med litt blurry bilde når man sitter så mye forran den og stirrer hele dagen... Takker for alle innslag :smile: Noen som veit når det nye ati kortet kommer ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå