MercedesMotor Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei, Jeg skal kjøpe meg en IPhone, men jeg har hørt så mye rart at jeg må lage en tråd og spørre dere. Burde jeg kjøpe en IPhone med eller uten 3G? - Hva er best? - Er det mye feil med 3G? - Er det noe forskjell på 3G telefonen og uten (bortsett fra at den har 3G)? - Noe annet...? Hva hadde du selv valgt? Takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar
Deriva Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei, Jeg skal kjøpe meg en IPhone, men jeg har hørt så mye rart at jeg må lage en tråd og spørre dere. Burde jeg kjøpe en IPhone med eller uten 3G? - Hva er best? - Er det mye feil med 3G? - Er det noe forskjell på 3G telefonen og uten (bortsett fra at den har 3G)? - Noe annet...? Hva hadde du selv valgt? Takk for svar på forhånd. Spørsmålet burde heller vært "hva har du bruk for?" Trenger du 3G? Hvis ikke så er den første utgaven (heretter omtalt som 1.gen.) et vel så bra valg. Forskjeller verdt å nevne: iPhone 3G har aGPS 1.gen. har aluminium bakdeksel som de fleste liker bedre enn plast 3G har litt dårligere batteritid 1.gen. har senket jackutgang 1.gen. finner du trolig en del billigere. Ellers ligger det mye i programvaren. En 1.gen. som du oppgraderer programvaren på kan være et vel så bra valg. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei, Jeg skal kjøpe meg en IPhone, men jeg har hørt så mye rart at jeg må lage en tråd og spørre dere. Burde jeg kjøpe en IPhone med eller uten 3G? - Hva er best? - Er det mye feil med 3G? - Er det noe forskjell på 3G telefonen og uten (bortsett fra at den har 3G)? - Noe annet...? Hva hadde du selv valgt? Takk for svar på forhånd. Spørsmålet burde heller vært "hva har du bruk for?" Trenger du 3G? Hvis ikke så er den første utgaven (heretter omtalt som 1.gen.) et vel så bra valg. Forskjeller verdt å nevne: iPhone 3G har aGPS 1.gen. har aluminium bakdeksel som de fleste liker bedre enn plast 3G har litt dårligere batteritid 1.gen. har senket jackutgang 1.gen. finner du trolig en del billigere. Ellers ligger det mye i programvaren. En 1.gen. som du oppgraderer programvaren på kan være et vel så bra valg. Jeg har ikke bruk for 3G, men noen sier det er mindre feil med 3G og andre sier det bare er tull og bortkasta. Tror jeg går for den med uten 3G, GPS har jeg i bilen, like greit. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Trenger du ikke GPS og 3G så er 1.gen et bedre valg synes jeg, dersom du finner et fint og relativt nytt eksemplar. Fordeler med 1.gen: Bedre batteritid Aluminiumsbakdeksel - ser bedre ut, føles bedre, null riper. Tynnere. 3G utgaven er litt tykkere, men samtidig er den mer avrundet så den kan føles litt tynnere ut - men i utgangspunktet så er 1. gen ca. 5mm tynnere. Programvaren (OS'et) er det samme på begge telefonene. Verken 1.gen eller 2.gen er plaget med noen feil, forutom at 3G versjonen er/var visstnok plaget med at plasten sprakk på baksiden. Endret 13. oktober 2008 av bidz Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Trenger du ikke GPS og 3G så er 1.gen et bedre valg synes jeg, dersom du finner et fint og relativt nytt eksemplar. Fordeler med 1.gen: Bedre batteritid Aluminiumsbakdeksel - ser bedre ut, føles bedre, null riper. Tynnere. 3G utgaven er litt tykkere, men samtidig er den mer avrundet så den kan føles litt tynnere ut - men i utgangspunktet så er 1. gen ca. 5mm tynnere. Programvaren (OS'et) er det samme på begge telefonene. Verken 1.gen eller 2.gen er plaget med noen feil, forutom at 3G versjonen er/var visstnok plaget med at plasten sprakk på baksiden. Er det det eneste problemet med 3G? Har ikke 3G versjonen noen systemfeil eller noe, som er litt alvorlige? Hvis jeg skal ha en problemfri IPhone, hva burde jeg ha gått for da? På finn.no finner man mange nesten helt nye IPhone med og uten 3G til ca. samme pris, det er derfor jeg spør om litt hjelp. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå