Gå til innhold

Skal kjøpe dSLR snart, hvilket skal jeg velge?

Gjest Slettet-yzDjfSSl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke Pentax selges noe sted i nærheten av meg, så hvordan er K200D i forhold til andre kamera?

Hvordan k200d er i hendene i forhold til andre kameraer tenker du på.. Eier et k200d selv, og jeg kunne nå aldri tenkt meg å gå til canon xxxd eller nikon d40.

Grepet er for mye dypere på k200d har jeg følelsen for, fingrene detter på plass så godt som perfekt, og det er derfor en fryd å holde.

Hvordan det er på andre måter, vel som det eneste kameraet i denne klassen er det værtettet. Bildekvaliteten er som på alle kameraer god, søker regnes som en av de bedre i dette segmentet (ikke like bra som k10/k20). Så lenge du klarer deg uten live view og et sportskamera er det veldig bra.

Les bruekrerfaringen min her!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Ok, da tror jeg det blir K200d på meg.

Hva bør jeg kjøpe i tillegg til kamera, minnekort og veske?

Funker denne?

Vil holde pprisen så lav som mulig i denne omgang, og heller kjøpe til objektiver og sånt når jeg får penger.

Er det noe poeng i å kjøpe stativ med det første?

Lenke til kommentar

Det er vell kun Olympus som bruker 4:3 på dSLR.

APS-C er 3:2 format. Canon, Nikon, Sony og Pentax bruker 3:2 formatet.

4:3 og 3:2 er forholdet mellom sidene på bildet/skjermen. Akkurat som LCD TV'en din er 16:9 og PC skjermen er kanskje 16:10 eller 4:3.

Gratulerer med Pentax kjøpet. Bok om Pentax K200D

Kjøp 2 minnekort på 4-8GB, skyt i RAW --> DNG format.

Vet ikke hva slags bilderedigeringsprogram du bruker, jeg bruker kun Adobe Photoshop CS3, der er Bridge CS3 og Camera RAW inkludert.

Ønsker du noe lettere kan jeg anbefale Photoshop Elements 6 som inkluderer Camera RAW og Bridge CS3(kun Mac)/husker ikke navnet på PC versjonen av Bridge greia. Eventuelt kan du teste ut Adobe Photoshop Lightroom 2. Det finnes mange bøker etc. til alle disse programmene. NB! Er du student og har student bevis, da får du noen av disse programmene meget billig:)

Alle her håper på bedre tider med lavere dollar kurs og sterker krone.

Det er jo tilfelle nå, men ikke slik vi hadde det i sommer, sjekk ut ebay sjappa prodigital. De anbefales av flere på pentaxforums.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...