Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Som sagt skal jeg kjøpe dSLR snart. Vurderer veldig å kjøpe Canon EOS 450D. 450D-kit med IS-objektiv pluss to 4gb minnebrikker og ei kameraveske på netonnet koster 5595 kroner inkl frakt, er det en god pris? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ja, værsågod og løp og kjøp. Sjekk forøvrig produktguiden for flere priser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har skjekket prisguiden, og NetOnNet er vel billigst? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Sa du ikke at du nettop hadde sjekket prisguiden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jo. Retoretisk spørsmål. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 ok. hmm, Jeg har ikke sjekket desverre, men jeg tror jeg vet en som har sjekket ganske nylig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Tror noen det kommer til å bli et tilbud på 450D mot jul? I så fall, hvor billig kan man få det? Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Mange billig brukt: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Den første annonsen er det vel ikke med IS-linse på, og den andre koster jo bare hundre kroner mindre enn å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nå så også Pentax K200D interessant ut. Hvordan er det i forhold til 450D? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Og JapanPhoto har Olympus E-520 på kampanje til 3999, med 14-42mm kit objektiv. http://japanphoto.no/product/digital-speil...20-14-42mm-kit/ Har samme selv og er godt fornøyd. Selv om den selvsagt ikke er god nok for Canon og Nikon gutta Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Og JapanPhoto har Olympus E-520 på kampanje til 3999, med 14-42mm kit objektiv. http://japanphoto.no/product/digital-speil...20-14-42mm-kit/ Har samme selv og er godt fornøyd. Selv om den selvsagt ikke er god nok for Canon og Nikon gutta Jøss - det må jeg si var et meget godt tilbud. Klart det at Olympus må vurderes. Tom Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Mange billig brukt:http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Nå er vel ikke finn.no plassen og finen billig brukt fotoutstyr..mesteparten er overpriset der. Sjekk heller på bruktmarkedet på foto.no eller noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Olympus E-520 virket som et godt tilbud. Hvordan er kvaliteten på det i forhold til f.eks. 450D? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Olympus E-520 virket som et godt tilbud.Hvordan er kvaliteten på det i forhold til f.eks. 450D? Byggekvaliteten er nok gankse lik. Kit-objektivet til Olympus er bedre. Og Olympus sine JPEG filer er bedre rett fra kamera. Canon er vel noe bedre på ISO 1600 (mindre støy), men Olympus går greit den også. Tom Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Leste en test et sted, husker dessverre ikke hvor.... Hvor man sammenlignet støyen ved høy ISO mellom Olympus og Canon (husker heller ikke hvilke modeller det var snakk om, blir noe upresist dette etterhvert men ....) Konklusjonen var i hvertfall at Canon så ut til å ha mindre støy ved høy ISO, men samtidig var bildene fra Canon mer bluret. Etter litt fintuning av parametrene i kameraene, slik at begge brukte like mye (eller lite) blur så ble konklusjonen at det var mindre støy på Olympus enn på Canon. Det hele kommer altså an på innstillingene i kameraet, noe som kan fintunes slik at det passer til dine egne preferanser. Men siden jeg ikke husker hverken hvor jeg leste det, eller eksakt hvilke modeller som var testet, så får du ta det med en liten klype salt. Lenke til kommentar
desverre Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Soft bilder er noe som både Nikon og cannon har, og nikon er verst. Men det fine med det er at det kan stilles fra kameraet slik at bildene blir bedre og da ofte kan brukast rett fra kameraet om du ikke bruke RAW da. Et annet kamera som da må tas med i berregningen er nikon d80, ser de selger pakker no med både 18-135 og 16-85 linsen til veldig lave priser. Og at det er et fabelaktig kamera det kan ingen komme fra... (et viktig argument for det kameraet er hvordan huset er og da hvordan det ligger i hendene dine, cannon sine konsumet kameraer er ofte litt små syns eg) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det er ingen tvil om at Olympus E-520 har mer støy enn EOS 450D. Men at det er mye om å gjøre, det er jeg heller skeptisk til. E-520 har vel omentrent samme sensor som mitt E-3, og de filene jeg har sett på ISO1600 fra 450D er ikke akkurat rene de heller. Går litt opp i opp vil jeg si. Men jeg tror det er små fordeler mtp. DR i 450Ds sensor på ISO1600. Lenke til kommentar
flarsson Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Til dels til Ok67 Da Olympus brugte CCD-sensorer (f.eks. E-500), var støjniveauet ved høj ISO en del højere end Canons samtidige modeller (350D, 400D). Canon brugte og bruger fortsat CMOS-sensorer. Nu, hvor Olympus bruger MOS-sensorer, er forskellen meget mindre - og en del af forskellen skyldes antagelig software-støjreduktion hos Canon, en reduktion der kan foretages på alle billeder uanset kamera ved efterbehandling. I den sammenhæng har jeg bemærket, at en af de nyeste Canon-modeller faktisk har en anelse MINDRE pixels end Olympus. Olympus's 10Mpixels sensorer har 4 MPixels/cm2, hvor Canons 15Mpixel EOS50D har 4,5 MPixel/cm2. EOS 50D har godt nok en større sensor end Olympus, men endnu flere pixels. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Nå så jeg at Pentax K200D kostet det samme som Olympus E-520 på Japanphoto, så det er vel disse to det står mellom nå. Hvilket av de bør jeg velge? EDIT: Leif Endret 14. oktober 2008 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå