sirtommen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nå sitter jeg her med en Compaq ML370 server. Med 6 disker, 2x36gb + 4x73gb. 1,2ghz og 1200mb ram. Tenkte jeg skulle prøve på en måte å få brukt den til å streame stesj ut på nettet med Det første jeg må gjøre er å installere et OS på den, en form for Linux OS var planen. Har kjennskap til Ubuntu og litt Gentoo. Å installere ubuntu går fint, selv om det er 20+ feilmeldinger under boot, gentoo har jeg ikke prøvd enda. Noen som har installert Ubuntu på slik server tidligere? Som vet hvilke pakker jeg må installere for at alt skal fungere skikkelig etterpå... Evt kan anbefale meg et annet OS Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 "streame stesj" seier ikkje mykje om kva du har tenkt til å bruke tjenaren til. Vi treng meir og betre informasjon vist vi skal hjelpe deg. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 dersom du har litt peiling på hva du holder på med så bruker du Gentoo og legger inn det du trenger og ingenting mer. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 "streame stesj" seier ikkje mykje om kva du har tenkt til å bruke tjenaren til. Vi treng meir og betre informasjon vist vi skal hjelpe deg. Jeg har planlagt (lyst til) å ha en nettside som andre kan logge på, og velge feks streame en av filmene mine. Har en del fotball kamper jeg har filmet som jeg kunne tenkt meg å streamet på nettet. Da kan feks andre gå inn, velge å se den filmen, sette på at den skal streame over rtsp og trykke OK. Så oppretter serveren en stream for den brukeren. Det må og gå an at flere ser på samme stream, eller at de kan gå flere forskjellige streamer. Må også gå an å spille av musikk, som hele spillelister eller enkelt filer. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Guide for å sette opp serveren med Ubuntu som OS finner du her(Del sin guide). Olear har anbefalt Jinzora tidligere, så da er vel det et trygt valg. Guide for programmet finner du her. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Guide for å sette opp serveren med Ubuntu som OS finner du her(Del sin guide). Olear har anbefalt Jinzora tidligere, så da er vel det et trygt valg. Guide for programmet finner du her. Kan den streame film? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå