Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalingsspørsmål; 2x8800gt vs 1x GTX 280

Lilac1

Anbefalte innlegg

Hei, emnetittelen sier vel alt, men det er enda litt mer i ligningen:

Hovedkortet mitt er et såkalt SLI lite, dvs at med ett skjermkort har jeg PCI-E 16x båndbredde, og med to har jeg 2x PCI-E 8x.

Leste et sted, antakeligvis guru3d, at dataoverføringsgrensen for pcie8x gikk et sted i nærheten av 8800GTX, og jeg lurer på om det er båndbredde nok på slotene mine til å få ytelsen jeg vil ha, som ihht. anandtech er et bittelite stykke under en 9800GX2.

Til sist, hvor kan jeg skaffe et billig og fortrinnsvis ubrukt 8800gt med en bra kjøleløsning?

All hjelp mottas med takk

*edit*

Eller vil 16x 1.1 sloten min være nok til f'eks en Radeon 4870/Gtx 260?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i lengden vil gtx280 være best da ikke alle spill støtter mgpu. men gtx280 vil uansett være bedre enn 8800gt i sli, jeg hadde selv 8800gts 512mn i sli før jeg fikk gtx280 sli. jeg kan si at en gtx280 scorte litt bedre enn de 8800gts 512mn'ene i sli. gav bedre flyt og støtte for aa i spill på høyere oppløsninger. kjøp heller en gtx280 og oppgrader senere til sli eller noe annet skjermkort som er godt i den tid det kommer;)

Lenke til kommentar
Til sist, hvor kan jeg skaffe et billig og fortrinnsvis ubrukt 8800gt med en bra kjøleløsning?

Hvis du fortsatt er på leting etter ett 8800gt kort med god kjøleløsning har jeg et xfx 8800gt xt med påmontert Thermaltake duorb kjøler montert liggende her. Send meg en PM hvis du er interessert ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...