Gå til innhold

Headset til musikk, god lyd.

xersess

Anbefalte innlegg

Hei, eg treng eit nytt headset som skal brukes til musikk og ingenting anna. Det skal være GOD lyd, og balansert bass. Har blitt anbefalt Sennheiser Gold, elns av ein kjenning. Er dette noko å satse på? Kaster inn alt fra 1-3k kroner. Link gjerne meg ein billig og pålitelig nettside som produktet kan kjøpes ifra.

På forhand, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg nettopp Sennheiser HD595. Gjorde litt "reserch" først, og jeg fant så og si kun positive anmeldelser og tilbakemeldinger - så den kan være verdt å kikke på. Har dessverre ikke fått de enda, men kan godt komme med en liten tilbakemelding når de har fått kjørt seg inn litt.

Lenke til kommentar

HD595 har vist en veldig spesiel lyd , så du bør nok få hørt de før du kjøper dem :) Ellers er jo Sennheiser HD600 og storebror HD650 fantastiske headphones , men for å drive de må du nok samtidig invistere i en hodetelefon forsterker , så da blir d fort en god del over 3K :p Det som er med headphones i den pris klassen er jo det at d vanligvis er vanskelig å styre unda headphone forsterkere for å få utnytte potensialle i headphonene , og da blir det fort en del dyrere.

Lenke til kommentar

Vel, jeg leste litt på det der, altså 595 vs 600/650. Og til tross for at 600-serien anses som en klasse ovenfor mente mange artikler at lyden var bedre til tross. En veldig god beskrivelse var at mens du med 600 serien ble satt på 3. rad på konserten, ble du med 595 satt helt foran. Og om man ville prøvd 595 først og deretter gått til 600, var sannsynligheten stor for at man holdt seg til 595.

Lenke til kommentar

Om du har tenkt å ha dem til portabelt bruk er det vel kansje en fordel at de er lukket . Og du kan jo kansje se litt på Pro klokkene til Ultrasone som skal være veldig bra både til portabelt bruk og hjemmebruk. Har prøvd Ultrasone Pro750 som jeg ikke likte så veldig godt , men det er dog veldig mange som forguder dem :p

Lenke til kommentar
Om du har tenkt å ha dem til portabelt bruk er det vel kansje en fordel at de er lukket . Og du kan jo kansje se litt på Pro klokkene til Ultrasone som skal være veldig bra både til portabelt bruk og hjemmebruk. Har prøvd Ultrasone Pro750 som jeg ikke likte så veldig godt , men det er dog veldig mange som forguder dem :p

Har hørt at denne er bra..

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15189992

Lenke til kommentar

Er også på jakt etter headset så qouter innlegg fra en annen tråd ;)

Heisann.

Driver å lager "ønskeliste" til jul, og fant ut at jeg hadde lyst på et par skikkelige hodetelefoner. Men jeg trenger litt hjelp med hvilket jeg skal ønske meg/kjøpe senere.

Pris kan være fra 1500-2300. Noe i den duren da jeg heller invisterer i det, i stedet for et anlegg som koster mange tusen.

Jeg har en Cowon D2 som jeg skal bruke det til, så jeg lurte på om en av disse er noe å satse på? Om de er for tungdrevne og om det fungerer bra. Vil jeg trenge en sånn liten forsterkervsom man har ved siden av? Vil helst slippe det.

Eller er det noen andre jeg heller burde satse på? Som: PXC 450 , HD 600, HD 595 eller noen fra AKG.

Hører omtrent bare på hard rock, new metal ol. (P.O.D., Linkin Park, Helmet, mm.) hvis det har noe og si.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Slik jeg har forstått det så har AKG en mer naturlig bassbalanse enn Sennheiser, som kan bli noe mektig og svulstig.

Hvilken modell det er snakk om har selvfølgelig noe å si, men hva er deres mening til dette utsagnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...