Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin og og bootup problem/ingenting vises

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har et problem med en datamaskin jeg har ved min side.

Det er en selvbygd maskin med vannavkjøling.

Jeg er ikke helt grønn på temaet men sliter med et lite problem.

Første gang jeg bootet opp fikk jeg skjermbilde og maskinen startet opp dvden med vista og gjorde sitt. Men så ser jeg at det lekker ved cpuen så jeg slår av og fikser dette.

Når jeg nå slår på får jeg ikke skjermbilde? uansett hva jeg gjøre får jeg ikke skjermbilde og maskinen begynner å pipe når jeg starter den dette skjedde ikke det første gangene (mulig det har noe med lav speed på cpu vifte?) uansett får jeg ikke sett hva som er problemet.

noen som har noe lure triks siden jeg har fått bilde på skjermen. "update" når jeg starter opp maskinen kommer det 1 langt beep så 3 korte noe som tyder på at han ikke finner skjermkort noen som har noen ide hva jeg kan gjøre? har skjermkortet blitt ødelagt?

Western Digital VelociRaptor 150GB S-ATA

16MB cache 10000RPM

Seagate Barracuda 7200.11 500 GB

7200RPM, 32MB, SATA2

ASUS P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2

ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775

6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz

OCZ DDR2 4GB Vista Performance Platinum

PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-4-4-15)

MIST, 500W, ATX.2.2, avtagbare kabler

Rev.3 - Ny versjon. Kabler inkludert.

ASUS GeForce GTX 260 896MB GDDR3

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 448bit

Microsoft Windows Vista Home Basic OEM

Eng versjon 32-bit DVD-versjon SP1

På forhånd takk for alle svar

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har gjort dette, og pipelyden du hører er laaaaaaaaang, så kan det også være noe med lekasjen ja. tipper du har en kortsluttning en plass. få tørket systemet ordendlig. ta ut alle kort og legg dem over natten en plass de har det luftig og mellomvarmt. (Ikke pruk hårføner) Så prøver du på nytt i morgen:)

Lenke til kommentar

hei tørka over maskinen rett etter den lille lekasjen (var bare snakk om noen dråper)

Men nå startet maskinen og jeg kom inn i bios og gjorde endra på boot rekkefølge for så å gå ut og lagre. Men etter jeg trykket ok for siste gang ble skjermen svart. Den brukte også litt lang tid på å komme inn i bios synes nå jeg.

Tar en kontroll til også lar jeg maskinen ligge i 1 time før jeg fortsetter.

(blir fort vanskelig å ta ut alle kort når du har vannslanger i store deler av kabinettet)

og ja begge kontaktene til strøm på skjermkort er i.

Lenke til kommentar

Resett cmos, har du prøvd det? Enten med å ta ut batteriet et halvt min eller å bytte på cmos jumpern.

btw. om dette ikke skal fungere, så vil jeg etter all sansynlighet tro at du må ta deg bryet å koble fra alle slanger og ledninger og ta ut alle komponentene som kan ha blitt utsatt for fukt.

(Der blandt skjermkortet som ligger rett under cpu, og fort kan få en dråpe vann på seg under lekasje)

Endret av knutern88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...