konduktans Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er denne loddebolten fra biltema kraftig nok til lodding av elektronikk og skjøting av f.eks høyttalerkabler i bil(2,5mm^2)? Lodding av finelektronikk(inne i pc) er hovedbruksområde. KLIKK Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 En tommelfingerregel er at loddespissen skal være like bred som punktet du skal lodde. Er spissen for tynn vil den ikke klare å varme opp hele området. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg skal lodde fast en bluetooth-adapter inne i maskina mi. Skal bruke de tynneste ledningene fra clas ohlson. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hvor mange grader kan du få den opp i, og hvor stor er spissen/kontaktflaten i forhold til loddepunktet? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Vet ikke. Spør fordi jeg ikke veit om jeg skal kjøpe den. Veit bare det som står på sidene til biltema. Loddepunktet er det jeg vil betegne som lite. Er snakk om finfølende elektronikk, så vil ikke ha noe som er for varmt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nei, man skal jo aldri bruke mer varme enn det man trenger. Det er ikke bra for loddingen, loddespissen, eller komponenten. Blir veldig vanskelig å anbefale deg denne her når det er oppgitt så lite info på siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå