Gå til innhold

KRISE! Trådløst virker ikke etter 2 rutere ble koblet til modem

Anbefalte innlegg

hei!

Nyinnflyttet, koblet min trådløse linksys inn på modem, huseier har en annen ruter. Får ip, riktig nettverksmaske og allting, men null kontakt med internett!? Ps3 sier det er en DNS error. Kan noen hjelpe? Hva er galt?

Trenger rask hjelp så vi får ordnet dette. Spør om dere trenger mer opplysninger.

Takker for all hjelp! :)

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg tenker på er at en av ruterene må fungere som DHCP sever, mens den andre som evt. et aksess punkt?

Se om dette fungerer:

1: Gi DIN ruter en IP som følger husverten sin ip-range.

2: Slå av DHCP funksjonen på DIN ruter

3: I stedenfor å kople ruteren i modemet, ta å koble det til husverten sin ruter.

4: Gå inn i å sett SSID og kryptering. Gjøres selvsagt via den ipen du gav din ruter.

Første jeg ville prøvd vertfall :)

Evt, kan du legge inn alternativ firmware og sette ruteren din opp med trådløs bridge fks. Vist ruteren din støtter alternativ firmware.

Lenke til kommentar

ok, skal prøve etter jobb i morgen. Men, vil det i teorien da være lettere å bare fjerne min ruter, og så bruker vi kun hans? Det var planen først så det skulle gå greit for han.

Syns det er rart at man ikke kan plugge to rutere til et modem og ha to separate nettverk..? Jeg har andre ip-ranger og annen kanal enn hans ruter.

Hvordan konfigurerer jeg min til accesspunkt? Og kan jeg da velge antall? Regner vel med det...

Linksys wrgt54gl eller hva den nå heter..

PS: mobil med EDGE suger!!! Bruker 5 min på å laste sida her:(

Lenke til kommentar

Update: Internett funker hos utleier men ikke hos meg.

Vel det hjalp ikke å fjerne min ruter. Finner nettet hans men får ikke koblet til? Det står at det er åpent, trenger ikke passord.

Skal altså koble min ruter i hans ruter, gå inn på min ruter og gi den IP som er i hans IP range, slå av DHCP (og hva skal jeg velge i stedet?) - og da skal dette fungere...

Edit: Kan det være at modem prøve å være DHCP også? Skal sjekke hva slags det er.

Får tid i kveld håper jeg.

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...