Gå til innhold

Lyd ut ENTEN på HDMI eller optisk

eberland

Anbefalte innlegg

Fikk endelig somlet meg til å kjøpe en optisk kabel til PS3'en min.

Tidligere har jeg kjørt lyden på HDMI til tv, og når det har passet seg kjørt lyden videre til reciver på phono. Når jeg nå velger optisk utgang for lyden så slutter den å sende på HDMI. Slitsomt å måtte bytte lydutgang avhengig om jeg vil høre lyd fra tv eller reciver.

Burde vel ikke være veldig vanskelig å kjøre signalet ut på begge, samtidig ????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk endelig somlet meg til å kjøpe en optisk kabel til PS3'en min.

Tidligere har jeg kjørt lyden på HDMI til tv, og når det har passet seg kjørt lyden videre til reciver på phono. Når jeg nå velger optisk utgang for lyden så slutter den å sende på HDMI. Slitsomt å måtte bytte lydutgang avhengig om jeg vil høre lyd fra tv eller reciver.

Burde vel ikke være veldig vanskelig å kjøre signalet ut på begge, samtidig ????

Dette har irritert meg siden lansering av PS3, og det har desverre ikke blitt noe bedre.

Hadde et lite håp når vi fikk oppdatering så vi kunne få tilgang til menyen mens vi spiller, men det var jo mer eller mindre helt ubrukelg etter min mening. Hadde i det minste håpet at man kunne bytte lydutganger uten og avslutte spill.

Lenke til kommentar
Er det ikke like greit å kjøre alt igjennom recieveren? Så kan dirigere lydsignalene hvor du vil derfra.

Må vel likevel inn i PS3 menyen og endre utgang der, problemet er jo at PS3 ikke klarer og sende ut på optisk og HDMI samtidig. På min 360 er det ikke noe problem, den sender på flere lydutganger.

Endret av aJens1
Lenke til kommentar

Jepp innemellom er det like greit å kun bruke tvhøytalere. På panasonicen (TH42PX80) er faktisk ikke lyden helt på tur heller.

Nå kan jeg vel ikke betegnes som noe hardcore gamer; lat er nok noe som passer bedre.....

Blir straks mer styt å slå på reciver... og det tiltross for at jeg har en Harmony 885 fjernkontroll som kan programmeres til å starte ulike aktiviteter :p

Poenget er at jeg vil at alt skal virke hele tiden, for da kan jeg bruke det som passer meg akkurat der og da, uten å måtte gjøre endringer på instillinger....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...