oslofreak Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Jeg er litt interessert i input og idéer fra folk, så for de som har tid; vennligst les! Jeg går på fotolinja ved NKF i Trondheim, og vi har nå fått en ny temaoppgave som jeg er litt interessert i å gjøre det bra på. Sjangeren er mote og utover det så er det faktisk veldig fritt hvordan vi løser oppgaven. Selv så har jeg planer om å ta bilder hvor en gjennomgående tematikk er surrealisme og grøss / skrekk. Jeg har tenkt til å ha enkle klær (ikke noe grandiose og pretensiøse garderober, noen av bildene skal være så enkle som hvit skjorte, dressbukse og bukseseler), men gjøre litt mer ut av settingen. Idéen er å sette modellen i klassiske "like før døden" situasjoner som man ofte ser på film, men jeg har litt problemer med å få nok idéer som samtidig lar seg gjennomføre med tanke på budsjettet mitt (så og si null & niks). Modeller blir venner og kjente, garderobe blir lånt, sminke får jeg ordna gjennom venninner, blitz og fotoutstyr lånes av skolen. Jeg vil få til bilder som man tydelig ser er inspirert av filmer, jeg vil se modellen og jeg vil få fram klærne, "morderen" eller det som kommer til å være ansvarlig for modellens død skal være med i bildet, men være anonymt. Eksempel på dette er modell i forgrunn, morder i fiskeklær og med krok i bakgrunn. Surrealismeaspektet har jeg planlagt å gjennomføre gjennom ekstra rekvisitter samt ansiktsuttrykk, og muligens makeup. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hvorfor ikke la den samme"morderen" bli en rødtråd/tema i alle bildene Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det er LITT klisje tematikk du har valgt Gjorde det selv da jeg gikk MK engang... =) Ellers, fine filmer for inspirasjon er gamle grøssere feks Dr. Caligaris Cabinett, M, Nosferatu osv generelt tyskekspresjonisme. Der er det mange klassiske scener, og masse surrealisme. Lenke til kommentar
oslofreak Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Det er LITT klisje tematikk du har valgt Gjorde det selv da jeg gikk MK engang... =) Ellers, fine filmer for inspirasjon er gamle grøssere feks Dr. Caligaris Cabinett, M, Nosferatu osv generelt tyskekspresjonisme. Der er det mange klassiske scener, og masse surrealisme. Godt mulig at det er "LITT" klisjé, er fint lite "in" når det kommer til Fashion/Mote så vet ikke hva som har blitt gjort før og ikke, men skal gi det ett lite go allikevel... Vurderer ett set med drukningsdød, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjennomføre det slik at modellen "dør" samtidig som han/hun fortsatt poser for kamera. Er det noen andre her som har noen konkrete idéer til hvordan man kan drepe noen på en spennende måte, rent visuelt sett? Jeg har ikke så veldig lyst til å manipulere fram alt i Photoshop, har planer om å få staga det meste sjøl, så det er fint om det lar seg gjennomføre sånn sett også... Takk for videre hjelp Endret 14. oktober 2008 av oslofreak Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Om du legger henne i vannet alà Ophelia? (tror det er det maleriet heter) Kan jo også gjøre noe med skyggespill i stil med Nosferatu, feks jente som springer redd, og stor skygge på vegg som jager. Massemasse muligheter her =) Du må nesten tenke ut det selv, though, da vi vet lite om ditt nivå, utstyr du har, tid, modeller, make up, wardrobe etc. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Kanskje du burde se en av mine gamle favorittfilmer, "Den andalusiske hund/En andalusisk hund/Un chien andalou"? Endret 16. oktober 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Når jeg først er i farten kan jeg jo gi deg en adresse hvor du kan laste ned filmen i forskjellige formater. Bruker du Luis Buñuel som referanse i et kunstnerisk fotoprosjekt får du garantert ståkarakter. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Tror du lett finn den filmen der på youtube også =) Mener jeg så den der engang også Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Jada, det kan du sikkert. Men her får du i alle fall "offisielle" versjoner fra nettsiden som er dedikert til dyrking av den, i de formatene som er aktuelle for de aller fleste. Dessuten, er det ikke 10min begrensning på youtube? Endret 17. oktober 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Den er delt opp i 2 biter på youtube, den varer vel i 15 minutter, eller noe sånt =) Men ja har du ett offisielt sted du kan bare klikke deg inn å se den på, så er det like greit =) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Klikk på linken, og filmen er faktisk 29 minutter. Så youtube er altså et dårligere sted å lete. Hvis du ikke mener 15 minutter hver del. Linken stod som vanlig i blått der jeg nevnte siden. Men det fikk du kanskje med deg? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Klikka på den. Fikk ikke til å åpne filmene der inne jeg.. =) (og da tenkt jeg kanskje OP ville få samme problem..) Men mulig det er mitt nett som er litt rart, sitter på jobb så er mulig det er noe firewall greier.. Så filmen på skolen, mente å huske den var kortere enn 29 minutter, men du har sikkert rett ^^ Har ikke sett den siden vi hadde kunsthistorie på da jeg gikk på skolen.. Lenke til kommentar
oslofreak Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Takk for videre innspill. Jeg har samme problemene som cruel nevner, får ikke åpna noen av linkene. Sitter hjemme og har ikke noen FW-problemer som jeg kjenner til, så bør ikke være noen problemer... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Da bare youtuber du navnet på filmen. Den er def. verdt de usle minuttene det tar å se den =) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Usj, det var kjipt. Ja ja, du får finne den på youtube da. Jeg har fått adressen fra en annen for lenge siden, og da fungerte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå