Gå til innhold

Svidd hovedkort.

Anbefalte innlegg

Har en P4 2.4 Ghz @ 2.7ghz ,1GB ram (PC2100), GF4 Ti 4600 på et ABIT IT7-MAX hovedkort.

Skulle starte maskinen i dag, etter en god natts vile. Kjørte fint i ca. 5 minutter, før den slo seg av. Kjente da en vond lukt som svei seg inn i neseborene mine... (oi, oi, tenkte jeg) Åpnet kabinettet og førte nesen inn... Luktet skummelt fra prosessoren.

Resatte CMOS memoryen og startet på nytt. La da merke til at det glødet i noen sekunder fra siden av en skrue. Denne rett ved siden av prosessoren (har ikke noe med prosessoren å gjøre). Etter dette stilte jeg tilbake de originale settingsene i BIOS'n. Viste seg at pc'n fungerte helt fint, men dette gjorde meg selvsagt noe skeptisk til å klokke den opp igjen...

Kjørte med den originale P4 CPU viften + 3x Coolmaster kabinettvifter.

Noen gode råd?, tips? Eller lignende der ute?

Soldier...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når du ser at noe gløder på HK så er det bare en ting å gjøre..  enten slutte med å voltmodde hver eneste chip på HK, eller om man ikke driver med sånt; sende det tilbake, for da er det noe alvorlig galt.

Hmm... Kjørte VCORE på 1.7 og ram'en på 2.6.... det var vel kanskje problemet....

Soldier....

Lenke til kommentar
Tror nok jeg hadde sendt kortet i retur om jeg var deg. Hovedkortet kommer sikkert ikke til å leve lenge og kan også skade resten av maskinvaren din.

Hmm.... tror du de tar det i mot da? i og med at jeg hadde overklokket det....

Soldier...

Lenke til kommentar

Hmm... Kjørte VCORE på 1.7 og ram'en på 2.6.... det var vel kanskje problemet....  

Soldier....

Tror ikke det har noe med saken å gjøre. Det finnes minnemoduler som tåler helt opp til 3,1v. Uanssett så er HK laget til det, og selv om du har overklokket så skal du få nytt. Du trenger jo ikke akkurat skrike ut om at du har overklokket, for det finnes nok mange forhandlere som kan finne på å bruke det mot deg selv om ikke det er din feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...