Beritaron Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Noen som har lyst til å stille opp med å ta for seg distroer (og gjerne programvare) de. Bruker selv hovedsaklig Ubuntu (og Mint), og klarer ikke å vente på stabil release så jeg får delvis med meg hva som skjer i utviklingen av de distroene. Tror jeg kan klare å dekke Ubuntu (eller begge) etter hvert. Når det kommer til andre viktige distroer så hadde det vært fint om noen som bruker betaene og følger med i utviklingen kunne tatt på seg ansvaret og postet oppdateringer. Noen som kunne tenke seg å stille opp, er ikke bindende, hadde bare vært fint å vite om noen har mulighet til å stille opp på noen områder. @haalo: Enig i det, men det er mange som bruker det, så om de skal kunne nå ut til flest mulig brukere så vinner de nok flere kunder på å ta i bruk løsninger som flere er vandt med. Også på Linux-variantene på de småe nettPC'ene mener jeg å sett at det er en del propriær programvare, men synes det er bedre at de som kan litt mer om data får ta på seg jobben og slette det de ikke vil ha enn at de som ikke kan så mye om data (og spesielt da kanskje ikke Linux) må installere det selv. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Er det så og si ingen som ser noen hensikt i en slik tråd? For de som ønsker å få tråden opp under mine innlegg for å se om det har kommet oppdateringer må nok kanskj e legge ut en nyhet i tråden, ellers så går det ann å legge tråder til favoritter eller spore emner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Sådär. Bidro med litt om OpenSUSE Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Takk Bilder er ikke et must, men gjør tråden litt mer livlig. Og siden openSUSE forsovidt har en pent utseende og en noe uvanlig Gnome-meny hadde det vært fint med bilde. Tok bilde fra beta 3 med KDE og fant et med Gnome (vet ikke om den er fra nåverende beta) om du ønsker å bruke dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Lagde dei til posten min. Takk Kan sikkert bidra med fleire nyhende for å få litt meir liv i tråden. Om vi held han aktiv vil eg tru fleire får augo opp for han. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Så bra ut! Om du vil det hadde det vært topp Håper det og blir litt mer liv i tråden etter hvert ... og her med tilbakemeldinger om hva som kan gjøres annerleder eller linker til flere gode kilder. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Bare et tips; En ting som irriterer meg med "mindre gode nyhetskidler" for IT-nyheter, er at de skriker ut om nye ting, uten at de forteller hvor de fant informasjonen. Den siste nyheten om Abode's 64-bit flash for linux, kunne f.eks lenket hit : http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html eller hit : http://labs.adobe.com/technologies/flashpl...r10FAQ_64-bit01 Endret 18. november 2008 av Kagee Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Ikke dumt i en tråd som er åpen for alle som ønsker å legge til innlegg nei. Har oppdatert reglene for tråden hvor det anbefales å legge ut kilder til nyheter som blir lagt til. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Dette er ikke akkurat noen nyhet så legger det ut her. Datamation har sett på seks forskjellige nettpc'er, intressant for de som er ute etter en nettpc http://itmanagement.earthweb.com/features/...12297_3785236_2 Og her er noe annet intressant lesestoff som angår oss som bor i Norge: http://ostatic.com/177021-blog/norway-pled...en-source-usage Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Offisiell Steam klient til Linux! Les artikkelen hos phoronix En av de beste godnyhetene jeg har hørt angående spill og Linux på lang tid Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Det har jo ligget i kortene en stund, men det er deilig å få en slik bekreftelse. Så blir det spennende å se når den offisielle lanseringen skjer, og hvor mange spill som blir støttet. Siden det er usannsynlig at alle spillene som allerede er produsert får Linux-støtte, håper jeg at det blir en form for integrering med wine. Slik at man også kan kjøre ikke-native spill fra native steam klient. Kanskje litt mye å håpe på, men teknisk sett er det fullt mulig, og jeg er ganske sikker på at interessen er der fra open source communitiet er der. EDIT: nå er det faktisk mange som mener at dette strengt talt er veldig langt fra en bekreftelse, da det er fullt mulig at binærfilene hører til server-versjonen. Jaja, tiden vil vise. Endret 30. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Det er jeg klar over, har sett at Valve for en stund siden ettersøkte Linux-programmere og at det var rykter om at dette skulle dreie seg om Linux-klienter og ikke servere. Lenge har det også gått rykter om at CS mulighen vil komme til Linux, men med alle disse ryktene så tyder det jo på at det er noe nytt som er på vei angående Linux. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Kino i Oslo bruker Linux. Se hele artikkelen på Computerworld Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Nå har ikke jeg testet HP sitt Ubuntu grensesnitt, men en ting later de de ihvertfall til å gjøre helt riktig. Legger sitt custom grensesnitt "oppå" OS'et og dermed ikke gjør store inngrep i det. Også gull at de baserer seg på en distro som folk faktisk bruker... Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Kino i Oslo bruker Linux. Se hele artikkelen på Computerworld Den nyheten har jeg ikke fått med meg. Men det er kjempe bra at de har satset på Linux. Håper andre følger deres eksempel om det har vært problemfritt. Endret 6. februar 2009 av Ördög Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Nå har ikke jeg testet HP sitt Ubuntu grensesnitt, men en ting later de de ihvertfall til å gjøre helt riktig. Legger sitt custom grensesnitt "oppå" OS'et og dermed ikke gjør store inngrep i det. Også gull at de baserer seg på en distro som folk faktisk bruker... Har ikke fått testet det enda selv, tenkte jeg skulle installere det på en bærbar for å se hvordan det funker i helgen. Dette er forsovidt det samme som de andre har gjort, finner en god og brukervennlig distro og lager et eget grensesnitt som holder brukeren fra å gjøre særlig med inngrep. Uansett, når du først skal ha Linux forhåndsinstallert på en maskin så er en god ide at all HW funker som den skal, mener at det har vært kompabilitetsproblemer med visse nettPC'er. Om man ønsker at nye brukere av Linux skal slippe å installere programvare så bør også essensielle ting å være isntallert så de slipper å styre ekstra mye for å installere det de ønsker. Dell Mini derimot bruker Ubuntu, og man kan bytte mellom standard Ubuntu og Dell sitt grensesnitt med noen museklikk, noe jeg synes er en fin løsning. Kan hende dette også er mulig med HP sin løsning også, men HP har ikke gjemt mange av løsningene for brukeren da det ikke er noe problem å finne frem til f.eks Ubuntu sin Add/Remove. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Til World of Goo saken: Kan ikke si annet enn kult! Jeg er en av dem. Og det er det to grunner til. Det er et fantastisk artig spill, jeg har ikke spilt noe særlig på mange år, men dette var rett og slett underholdene. Og litt utfordring for noen små grå også. Og ikke minst at det kjøres native på GNU/Linux! Dette er vel så nære et åpent spill vi kommer uten å være GPL. Fritt for sperrer og annet tull. Håper andre kan ta etter dette. både med utgivelser på flere plattformer, og å lage nyskapende/krevende/underholdene spill hvor spilleren vil kjøpe spille, da slipper vi kanskje litt kopiering også. KISS må da gjelde i denne bransjen også (?) Føles nesten som å støtte en god sak... Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Helt enig! Har prøvd demoen og det blir nok kjøp snart! Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Lastet ned demo og prøvde det litt nå, synes det var veldig orginalt og litt avhengighetsslapende, så blir nok et kjøp på meg snart også Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Til sak 24 om bra salg for GNU/Linux på Dell Mini 9: Og gjett tre ganger hvorfor!! Fornuftig distro? bra valg av distro? eller forde de har valgt en fornuftig distro? Sier seg litt selv. Ingen som trodde/regna med at f.eks. Xandros var distroen som skulle ta opp kampen med bl. XP. Ubuntu derimot, håper flere følger etter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå