Gå til innhold

EOS 400D vs EOS 1000D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første kan jeg ikke svare på, men ang minnekort så får du en god del bilder på 2GB, jeg har ett på 4 og ett på 2, tenkte å kjøpe ett til på 4, men jeg "laster av" bildene ofte så det er ikke noe problem. Men veldig stor forskjell på antall bilder du får på brikken om du fotograferer i RAW format og ikke jpg, det merket jeg.

RandiA

Lenke til kommentar

1000D har vel kit-linse med IS (ikke kjøp 400D med 18-55 uten IS(jeg gjorde det og angrer)

Lurer på om 1000D har live-view og bedre batteri. 1000D er vel ganske lik 450D bare færre maga piksler. Jeg hadde vel heller kjøpt 450D men kommer jo an på budsjettet. Sammenligning

En 2gb brikke er vel grei. Har en på 4gb har da plass til ca 1000 bilder i jpeg i beste kvalitet, eller 400 i raw, eller 230 i jpeg og raw. (eller 5000 i dårligste kvalitet (ikke aktuelt))

2gb hadde holdt lenge for meg ja.

Er du sikker på at du vil ha Canon, må selv si at jeg ikke er sikker på om jeg hadde kjøpt Canon igjen. Det finnes jo veldig mye annet bra også...

edit: link

Endret av akle
Lenke til kommentar
Den viktigste forskjellen er vel at 1000D har live-view. Hvis det er viktig, så er valget enkelt.

Grepet er vel også litt anderledes, for 1000D har samme grep som 450D.

Tom

450D har også live view, den er også 12 megapixel. 1000D er vel bare en light utgave av 450D.

450D tar fler bilder pr sekund ved bruk av "sport" (continuous shooting)så har den punkt forkus og 3" mot 2.5" display.

Tom

Endret av Tom S
Lenke til kommentar

Vår test av 1000D kommer i morgen tidlig, men for å sitere meg selv litt i forkant:

I skrivende stund er 1000D omkring en femhundrelapp rimeligere enn det to år gamle alternativet fra Canon, 400D, og det er ikke tvil i undertegnedes sjel om at 1000D for de aller fleste vil være et bedre kjøp.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...