Gå til innhold

regler for karaktersetting i vgs?

RAD1V

Anbefalte innlegg

har hørt og lest flere steder dette skoleåret at reglene for karaktersetting er at karakteren ene og alene skal være basert på hvor mye en elev kan på slutten av skoleåret, så lenge en har møtt opp nokk til lærer skal ha grunnlag for karaktersetting.

for eksempel, var akkurat på skoletur med læreren jeg har i både markedsføring og sikkerhet, der skulle man gjøre noen oppgaver og se på sikkerhet og markedsføring. har innsatsen på en slik tur noe å si på standpunktkarakterene?

eller om man ikke gjør lekser osv? men får gode karakterer.

går 2. år salg og service, pensum er så forferdelig enkelt at jeg gidder ikke gjøre noe innsats, prøvene går jo greit nokk da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det har alt du gjør gjennom året innvirkning på karakteren, men det/de siste resultatene viser jo de kompetanse i slutten av året og teller dermed mest. Lekser, innleveringer og oppgaver av den mindre typen kan være med på å vippe opp og ned en eventuell karakter. Tror også hvor mye forskjellige ting gjelder har en del å si fra lærer til lærer.

Lenke til kommentar
har hørt og lest flere steder dette skoleåret at reglene for karaktersetting er at karakteren ene og alene skal være basert på hvor mye en elev kan på slutten av skoleåret, så lenge en har møtt opp nokk til lærer skal ha grunnlag for karaktersetting.

for eksempel, var akkurat på skoletur med læreren jeg har i både markedsføring og sikkerhet, der skulle man gjøre noen oppgaver og se på sikkerhet og markedsføring. har innsatsen på en slik tur noe å si på standpunktkarakterene?

eller om man ikke gjør lekser osv? men får gode karakterer.

går 2. år salg og service, pensum er så forferdelig enkelt at jeg gidder ikke gjøre noe innsats, prøvene går jo greit nokk da.

den har vel noe å si, kan nok være med å dra en karakter opp eller ned ettersom hvor du ligger

men prøver og innleveringer har såklart mest å si og at du rekker opp hånda i timen

men dette kommer ann på lærern

men salg og service er en slapp linje uansett da, det eneste jeg gjorde der var å sitte på msn og internett og jeg klarte lett 3-4 i snitt

Lenke til kommentar

haha, samme her.

men trur det er nytt reglement om karaktersetting, noe gymlæreren nevnte bare for å klage på dumme folk i oslo som bestemmer. pluss en i elevrådet nevnte det i en tale.

føler at det er for godt til å være sant, så lurte på om noen kunne bekrefte det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...