Gå til innhold

Større HDD enn 1.5 TB Eller andre merker?

Rudde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja hadde tebkt meg sånn ca 10 disker men er ikke noe fornøyd med Segate.

Laptoppen min har segate, Harddsiken Krasja etter 2 uker av å ha stått stille.

Så du går ut ifra at seagate er dårlig, siden harddisken i laptoppen din tok kvelden?

I en laptop blir harddisker ofte veldig varme. Høy varme kan ha negativ virkning på harddisker, altså de kan dø hvis de blir for varme.

Laptopharddisker er som oftest ikkje enteprise harddisker heller, som er ment for å være driftsikre.

Ellers kan man jo være uheldig med harddisker. Seagate har noen enteprise harddisker som er ment for å vare ekstra lenge, og er mere driftsikre enn andre modeller. Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM heter disse.

10 TB bør jo holde en god stund. Hvis det ikkje holder, så er det jo bare å kjøpe flere. Noe å tenke på er at det tar ganske lang tid å fylle opp 10 TB med data. Selv om man kopierer fra andre harddisker. Enda lengre tid å laste ned fra nettet :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ville holdt meg langt unna de Seagatene foreløpig:

Seagate 1.5TB ST31500341AS (SD17) potential firmware issue:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1080005

Har lest det samme på flere andre fora i tillegg

Etter det jeg leste på storagereview, er det problemer med denne disken på Areca kontrollere. Så det er vel kanskje Areca som må komme med en firmware update. Om det er problemer på vanlige hovedkort vet jeg ikkje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...