Rudde Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Når vil vi se større Harddisker en 1.5 TB? Og Når vil vi se andre merker ute med 1.5 TB+? Takk for svar Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ikkje lett å spå slike ting. Kanskje Simen1 kommer med et par visdomsord snart? ` Hvis du trenger store harddisker kan du jo sette opp 20+ 1,5TB disker i raid-5 eller 6. Da får du et stort array Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Ja hadde tebkt meg sånn ca 10 disker men er ikke noe fornøyd med Segate. Laptoppen min har segate, Harddsiken Krasja etter 2 uker av å ha stått stille. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ja hadde tebkt meg sånn ca 10 disker men er ikke noe fornøyd med Segate. Laptoppen min har segate, Harddsiken Krasja etter 2 uker av å ha stått stille. Så du går ut ifra at seagate er dårlig, siden harddisken i laptoppen din tok kvelden? I en laptop blir harddisker ofte veldig varme. Høy varme kan ha negativ virkning på harddisker, altså de kan dø hvis de blir for varme. Laptopharddisker er som oftest ikkje enteprise harddisker heller, som er ment for å være driftsikre. Ellers kan man jo være uheldig med harddisker. Seagate har noen enteprise harddisker som er ment for å vare ekstra lenge, og er mere driftsikre enn andre modeller. Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM heter disse. 10 TB bør jo holde en god stund. Hvis det ikkje holder, så er det jo bare å kjøpe flere. Noe å tenke på er at det tar ganske lang tid å fylle opp 10 TB med data. Selv om man kopierer fra andre harddisker. Enda lengre tid å laste ned fra nettet Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Neida det går så fort så Men dårlig erfaring = dålig reklame for firmaet. Anyway er HDD'ene safe?? Og Hvorfor har de steget 200 kr i pris seiden de ble sluppet? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) $ stiger priser stiger Endret 29. oktober 2008 av Nightmeare Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ville holdt meg langt unna de Seagatene foreløpig: Seagate 1.5TB ST31500341AS (SD17) potential firmware issue: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1080005 Har lest det samme på flere andre fora i tillegg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ville holdt meg langt unna de Seagatene foreløpig: Seagate 1.5TB ST31500341AS (SD17) potential firmware issue: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1080005 Har lest det samme på flere andre fora i tillegg Etter det jeg leste på storagereview, er det problemer med denne disken på Areca kontrollere. Så det er vel kanskje Areca som må komme med en firmware update. Om det er problemer på vanlige hovedkort vet jeg ikkje. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har ikke det problmet p[ mine 3 Nvidia Nf4 chipset Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har ikke det problmet p[ mine 3 Nvidia Nf4 chipset Har du 1,5 TB disker på 3 maskiner? Litt greitt å vite om de diskene virker på flere hovedkort. PS. Det er ikkje snakk om Seagate generelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå