Petoah Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei. Nå er det på tide å kjøpe ny PC, og da må en ny skjerm også skaffes. Jeg har sett på litt forskjellige og har kommet frem til at jeg vil bruke mellom 3000-4000,- for en 26" skjerm. Men, de jeg har sett på varierer i utganger, noen har HDMI, noen har kun VGA, noen har VGA og DVI. Så det jeg lurer på er om det er noen merkbar forskjell på DVI og HDMI. Og om noen vet om en skjerm som fyller disse kriteriene så gjerne gi meg en link. Petter. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Både dvi og hdmi vil sende digitale signaler så dette skal bli helt likt... Men HDMI sender også lyd, så vis det er høytallere i skjermen så kan du foreksempel koble den til en dvd spiller.. Men jeg vil tro at skjermer med dvi vil komme rimeligere ut en skjermer med hdmi... Ser at skjermer til under 4000 har HDMI,DVI, VGA og usb... Så da er vel det ikke så farlig, men styr unna VGA.. i oppløsning på 1920x1200 kan du nok se forskjel på dvi og vga... Denne BenQ skjermen ville jeg gått får, den har alt av inganger, men det er fordi jeg har best erfaring med BenQ... Den er også noen hundrelapper billigere enn de andre.. Kan godt hende Samsung og WiewSonic er like bra eller bedre/dårligere.. Endret 13. oktober 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 DVI og HDMI sender nøyaktig (bokstavlig talt) de samme bildesignalene. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Tusen takk for gode svar! Da tror jeg det blir at jeg går for BenQ-skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå