gizmo45 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei, Som topic sier er jeg ute etter en kommando/script som vil søke rekursivt gjennom alle kataloger og slette alle .php filer med filnavn bestående av tall. Eksempelfil: 60171.php OS: CentOS 5.2 Noen som kan komme opp med noe slikt? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) hva med find -iregex '.*/[0-9]+\.php' -delete Vær obs på at denne sletter uten forvarsel. Du bør kanskje kjøre uten -delete først. edit: liten syntaksfeil Endret 13. oktober 2008 av anders iver Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 hva med find -iregex '.*/[0-9]+\.php' -delete Vær obs på at denne sletter uten forvarsel. Du bør kanskje kjøre uten -delete først. edit: liten syntaksfeil Takk for den! Hva om filnavnet må inneholde minimum 3 tegn? Har prøvd følgende uten hell: find -iregex '.*/[0-9]{3,}\.php' -delete Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) find -iregex '.*/[0-9][0-9][0-9]+\.php' -delete Krøllparenteser er mer moderne regex enn neandertalermetoden min, og jeg vet ikke hvor moderne regex find tar. Endret 13. oktober 2008 av endrebjo Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Find støtter flere syntakser for regex. Standard er å tolke det på samme måte som emacs, og da støtter den vel i hvertfall ikke krøllparenteser, så metoden din endrebjo er vel det tryggeste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå