Gå til innhold

Koble Power Fan til HK

Triax

Anbefalte innlegg

Har et Chiftec kab og Asus PE kort. Vil koble til "Power Fan" på HK.(PWR_FAN1)

Finner bare en ledning som kan passe fra psu. En , med 2 kabler. Sort og gul om jeg husker rett. Pluggen passer til en 3 pin. Satt den på hk, startet opp. Fikk "Error" og kom rett inn i bios. Slo av, og fjernet kabelen.

Vil ikke prøve mer i tilfelle feil ledning, så jeg ikke ødelegger noe.

Er litt "Grønn" på det området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Chiftec kab og Asus PE kort. Vil koble til "Power Fan" på HK.(PWR_FAN1)

Finner bare en ledning som kan passe fra psu. En , med 2 kabler. Sort og gul om jeg husker rett. Pluggen passer til en 3 pin. Satt den på hk, startet opp. Fikk "Error" og kom rett inn i bios. Slo av, og fjernet kabelen.

Vil ikke prøve mer i tilfelle feil ledning, så jeg ikke ødelegger noe.

Er litt "Grønn" på det området.

Eh... Hvis jeg skjønner deg rett så vil du koble en av kabinettviftene til ett av strømuttakene på hovedkortet? Har du satt den riktig vei? Det går ann å koble den direkte til PSU også, men da må du ha en overgang som passer til strømuttakene på PSU. Kan ofte være lurest å bruke den muligheten. Vet at slik overgang følger med mange vifter (Enermax f.eks), men mulig du må kjøpe en separat. Noe sånt noe tror jeg? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=3&s=pl

Lenke til kommentar
Det er vifta i PSUen jeg skal koble til. Slik at jeg kan følge med på "rpm" i Asus probe. Ikke kabinettviftene. Tror jeg satt kabelen rett vei. Og rett kabel, den eneste som passer....!

Det er ikke sikkert at PWR FAN kontakten du bruker har avlesning av RPM. Ikke alle har det. På de fleste hovedkort er det 2 av disse kontaktene som har RPM avlesning, mens de resterende ikke har det. Hvilke som har det, må du sjekke i hovedkortets bruksanvisning.

Og hvis du kobler en 2-pin til en 3-pinskontakt, så kan det være at den tredje "pin'en" som ikke er på kabelen, er den som skulle lest av RPM. Ikke sikkert PSU vifta har støtte for avlesning av turtall.

Lenke til kommentar

Jeg har selv et ASUS hovedkort (P48GX deluxe) og et Chieftec kabinett.

Når jeg kobler ledeningen fra PSU viften på hovedkortet rapporterer BIOS'en om at viften går for sakte. Viften går med ca 1500 RPM (starter på 1205 RPM i følge Chieftec).

Jeg må derfor :

1) alltid trykke på F1 etter oppstart

2) eller la være å montere overvåkningen av viften i strømforsyningen.

Finner enmlig ikke at det er mulig å sette alarmgrensen i BIOS.

Er det noen som har fått support fra ASUS? Det er en umulighet for meg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...