Amos Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har fått en ulyd under oppstarten av PC`en. Bråker veldig når den starter opp, men ulyden demper seg når pc`en blir varmere. Jeg hører at lyden kommer fra psu`en. Jeg regner med at jeg må bytte psu... Er dette vanskelig å gjøre selv? Noen forslag til hvilken jeg bør kjøpe? Mine specs: Asus CUV4x hovedkort Intel Celeron 933 mhz 256 MB sdram geforce 2 mx skjermkort Aopen hq45 kabinett osv... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Burrelyd? Er sikkert bare vifta som bråker. Er det en sleeve-bearing vifte så er det ikke så uvanlig. Lenke til kommentar
Amos Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Burrelyd? Er sikkert bare vifta som bråker. Er det en sleeve-bearing vifte så er det ikke så uvanlig. Ja, det høres ut som det er vifta i psu`en som bråker. Er det ikke så farlig mener du? Ingen andre komponenter som kan ta skade hvis psu`en tar kvelden? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du kan også sette inn ny vifte selv, men pass på at du lar PSU-en stå ubrukt en god stund først. Garantien teller heller ikke lenger da du åpner opp PSU-en. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du trenger ikke la PSU'en stå så lenge av. Først drar du ut stikkontakten, og så prøver du å skru på PC'n. Da vil den lille strømmen som er igjen bli lada ut. Hvis vifta stopper så er det grunn til å bekymre seg. Men hvis den sviver fint så er det ikke krise. Å bytte vifta er egentlig ganske rett fram. Man må kanskje klippe en ledning og kople sammen med den nye vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå