Wabby Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Alt startet med at OneCall en vakker dag skulle over til Telenor. Da med uten å bytte simkort. Plutselig mistet dama dekninga og skjønte svært lite. Så da måtte jo jeg som er mannen i huset trå til og ringe OneCall. Fikk til svar fra dem at Sim-kortet skal programmere seg selv men siden hun hadde Samsung måtte hun putte sim-kortet i en SE eller Nokia da de hadde opplevt problemer med Samsung. Og siden jeg hadde Iphone så gadd jeg ikke å prøve med min... Anyway, fikk lånt naboens mobil, satt i sim-kortet... ventet 5 min og satt over i Samsungen. Jøsses, dekning. 1 uke senere..... Dama sin mobil gikk tom for strøm og hun måtte slå den på... Ingen dekning... Oh well... tilbake til naboen og han sin SE mobil..... Ingen dekning... Jaja, får ringe OneCall til mandag da, siden dette var helg. "ja, vi har litt problemener med at kontakene på Samsung telefonene er litt større og derfor ikke treffer flatene på simkortet riktig, vi må sende en som har litt større overflater til deg. -WTF? Men det har jo fungert... jaja, tenkte jeg og lot det gå.... 4 dager senere ringer de fra OneCall. "hei, fått svar fra Oslo at de er tomme for SimKort og vi får nye ifra Danmark iløpet av uka.". Så har hatt mobil siden portering og aktiv telefon i 1 uke... Må vente trolig en uke til og dama er relativt pissed... Lenke til kommentar
techgirl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har også Samsung (eller jeg hadde før den ble ødelagt på fredag)og OneCall. Jeg hadde ingen problemer når de bytta til Telenor-dekning. Fikk SMS om at jeg skulle skru av og på telefonen, som sagt så gjort og dermed hadde jeg dekning. Mamma hadde heller ingen problemer og hun har også Samsung. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Dette er en eldre skyvetelefon av typen D500 om jeg husker rett... Uansett så var de kjappe med å gi skylda på mobilen. Endret 13. oktober 2008 av Wabby Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Min gamle Motorola cd930 var nok for gammal, og eg fekk eit par meldingar der det sto "uleselig meldingsformat (data), og deretter ei melding om at telefonen var oppdatert (noko den ikkje var), og skulle skruast av og på. Ein kan imidlertid endre dette sjølv på dei fleste telefonar. Ein går inn på mobilnett -> foretrukne nett eller tilsvarande, og legg til Telenor og slettar Netcom. Uansett, telefonen min fungerer framleis fint på Netcomnettet, så dersom telefonen ikkje får dekning, så har det neppe noko med byte av nett å gjere. Lenke til kommentar
techgirl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Når vi nå er inne på emnet OneCall og dekning; som sagt tidligere her så var byttet til Telenor-nettet smertefritt for mitt vedkommende og jeg har nå Telenor-dekning. Noen steder her i nærområdet mitt har veldig dårlig Telenor-dekning, men jeg har oppdaget at da går telefonen automatisk over på Netcom-nettet og funker som vanlig. Veldig bra for meg, men det er sikkert bare akkurat nå. Kan ikke tro at det fortsetter, selv om den løsningen hadde vært perfekt for meg. Sikkert bare en overgangsfase eller noe sånt. Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Når vi nå er inne på emnet OneCall og dekning; som sagt tidligere her så var byttet til Telenor-nettet smertefritt for mitt vedkommende og jeg har nå Telenor-dekning. Noen steder her i nærområdet mitt har veldig dårlig Telenor-dekning, men jeg har oppdaget at da går telefonen automatisk over på Netcom-nettet og funker som vanlig. Veldig bra for meg, men det er sikkert bare akkurat nå. Kan ikke tro at det fortsetter, selv om den løsningen hadde vært perfekt for meg. Sikkert bare en overgangsfase eller noe sånt. Network Norway har sagt at det bare er en overgangsfase, så snart er det vel slutt. I Romsdal har også Netcom mange steder dekning der Telenor har null dekning, både utenfor allfarveg og innendørs i offentlige bygg. Merker at telefonen min også skifter til Netcom-dekning til stadighet. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 NetCom har bedre dekning her i Trondheim sentrum enn Telenor har også, og oppe ved skistua i Trondheim har Telenor VIRKELIG dårlig dekning mens NetCom har topp dekning (og det er to STORE mobilmaster der oppe, så en skulle tro en skulle få god dekning med Telenor også..). Merkelig og irriterende. NWN har såvidt dekning i Trondheim, og dekningen faller ut hele tiden. Derfor bytter jeg tilbake til Chess. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Dette er en eldre skyvetelefon av typen D500 om jeg husker rett... Uansett så var de kjappe med å gi skylda på mobilen. Onecall fungerte dårlig i min D500. Regner med telefonen er problemet. Da simkortet alltid fungerte i andre telefoner. Fungerte av og til i D500 også, men etter å ha skrudd den av/på var problemet der igjen. Onecall sa jeg måtte ha ett simkrot av nyere type, men ettersom jeg porterte bort i fra OC fikk jeg aldri prøvd om det nye funka Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har hørt om denne feilen på noen av samsungs modeller før.. Blant annet d500 og et par andre.. Ikke bare hos onecall.. Aner ikke om det dreier seg om produksjonsfeil på telefonene eller hva det er, men de sliter med å lese enkelte simkort.. Ser at dette også er tatt opp på samsung sine nettsider, så de er tydeligvis klar over det.. På grunnlag av det her, synes jeg faktisk det er bra gjort av onecall å ha egene sim kort som løser disse problemene, fremfor å bare legge skyld på telefonprodusent.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Yupp, men nå kan jeg kansellere det sim-kortet. Dama fikk seg iPhone nå. Og takk gud for det, hun stikker alltid av med min for å spille backgammon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå