Agrostar Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Lurde på kva dosering eg skal ha av kjølevæske og vatn? Tenkte 50/50 som er på bil, men det har eg lese blir for tjukt. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 10 eller 15 prosent kjølevæske er vel det som er vanlig. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 50-50 på bil brukes for dette er det enkleste å blande, men 60% Glykol og 40% vann gir det beste frostbeskyttelsen på kjøleblandingen. Riktignok i en PC så skal du ikke ha frost så du kan kutte ned litt på glykolen, du får fortsatt fordelen selv med 15% men har sett noen ha i 20% også i enkelte systemer. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 1dl frostveske (konsentrat) 9dl batterivann +/- Trenger ikke være så nøye på det. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Da seier me 10/90 da Men da er eg kvitt problemet med alger og korrodering? Bør eg byte vatn etter eit år eller to? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Kan ikke garantere mot korrodering da mange ting som spiller inn. Ofte kan det være flaks/uflaks innibildet også. Eneste der er at jeg anbfaler å ikke blande metaler for å være 100% sikker på at det ikke skal skje. Ja det skal gå fint. Men vil anbefale å gjøre det hvert halvår. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hva med antikorr. tilsetninger da? F.eks den fra AC på microplex. Fungerer disse eller er det bare no tull? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Så lenge du bruker batterivann evt andre ala feser så vil ikke alger være et problem. Dermed er antikorr uaktuelt. Har brukt ac sin en gang.. Det gjorde slangene hvit/gule på innsiden slik at kommer ikke til å bruke det på nytt. Men så lenge du ikke bruker spring vann så trenger du ikke antikorr. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ang. bytte av vann: Frostvæsken sin antikorrisive effekt er kraftig redusert etter ca to år for blå frostvæske. Rød frostvæske holder i ca. 5 år. Til deg over: Alger og korrosjon er to helt forskjellige ting. Korrosjon er det man kaller det som skjer på kobber/aluminium som tilsvarer rust på jern. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvor mye koster rød frostvæske i forhold til blå? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Rød koster vel ca en femtilapp mer pr. liter om jeg ikke husker veldig feil. Jeg har vekslet mellom blå og rød frostvæske i lang tid, og av en eller annen merkelig grunn, så får den røde frostvæsken pumpa til å bli vesentlig stillere. Vær oppmerksom på at fargestoffet som er i den røde frostvæsken sitter igjen på alle slanger iløpet av veldig kort tid. De blir aldri blanke igjen, og vil for alltid ha en rosa farge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå