Itw Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Heisann Har alltid hatt en D-link router stående, men i går tok den kveld så byttet da til en Linksys WRT-54GS denne har Firmware: DD-WRT v23 SP1 Final (05/16/06) micro. Problemet er at etter ca 5min med sufing etter at jeg har rebootet rootern, så blir nettet super tregt, går ca 15sek og vente på og laste inn 1 side. Men trekker jeg ut kontakten, og kobler meg til routern, så er det full trøkk igjenn, og surfingen går kjapt. Men 5min senere er det som i sirup igjenn. Noen forslag til hva som kan være problemet? Funket helt fint med D-Link routern. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Hei det er sannsynligvis connection timeout som ikke er satt ned (standard i DD-WRT er sykt høy.) se her for mer info: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Route...owdown#Solution Endret 13. oktober 2008 av MrLee Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Slet med det samme problemet. Installerte HyperWRT Thibor (14+) firmware. Fikset problemet med en gang Fremgangsmåte: Last ned http://garr.dl.sourceforge.net/sourceforge...RT_2.1b1_GS.zip Gå til ruteren, oppdater firmware med pakken du lastet ned. Etter at firmwaren er installert går du til Administration, velg Edit Startup Lim inn følgende kode, echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_broadcasts echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_ignore_bogus_error_responses echo "600 1800 120 60 120 120 10 60 30 120" > /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_tcp_timeouts Lagre og restart ruteren. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Prøvde MrLee sitt forslag funker som bare det:) Tusen takk!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå