Ardisrawr Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 I tillfelle noen her inne gikk glipp av hva som skjedde under årets elvelangs, som er en lysvandring langs Akerselva i Oslo, tenkte jeg å lage en liten bildetråd. Bildene er tatt mellom utestedet Blå og Grønland. Jeg har tatt alle bildene ved hjelp av mitt Nikon D80 kamera, Nikkor 18-70mm linse og ved bruk av stativ. Jeg har ikke mye erfaring med fotografering i mørket, så måtte prøve meg endel frem. Men i bunn og grunn synes jeg resultatet ble bra. Jeg velger å kunne legge ut bilder fra selve vandringen, men hvis du er intressert i å se på bilder fra selve opprigningen av montasjen ved Elvebakken vgs. kan du ta en tur innom Flickr galleriet mitt. Litt om elvelangs: Elvelangs er en lysvandring som fåregår langs Akerselva i Oslo rundt høstjevndøgn vært år, i fjord antas det å ha vært 35.000 mennesker som gikk turen fra Brekkedammen til Vaterland bro på Grønland. Skolen min får alltid oppdrag fordi Elvebakken vgs. ligger ved siden av Akerselva, endel av bildene er tatt ganske fort også, fordi jeg hadde dårlig tid, og egentlig skulle jeg vært på skolen hele tiden, men klarte å snike meg unna Bildene er kunn tatt for egen innteresse, selv om jeg hvet at de ligger tilgjenngelig for endel elever på skolen. for mer info se: http://www.aktivioslo.no/elvelangs_program2008.php Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Her var det mange bilder... 1: Litt mørkt. Gir meg egentlig ingenting... Hva er motivet? Er det veggen? Lysene på bakken? Eller er det skyggen på veggen...? 2: Dette er bildet jeg liker best. Det er et kult bilde, men jeg tror du ville fått et ennå bedre bilde om du hadde croppet vekk (evt. komponert bildet litt annerledes) ved å fjerne huset, veien og trærne helt øverst. 3: Stilig! Men hadde vært stiligere om det hadde vært uten menneskene som går igjennom tunellen. 4: Gir meg heller ikke så mye. Velger å ikke kommentere. 5: Også et greit bilde, men også her er jeg usikker på hva motivet er. Er det lyset på stolpen, rekkverket eller lyseffektene i enden av broa, eller bakgrunnen? 6: Dette bildet har jeg litt blandede følelser for. Bildet er skarpt og fint, men jeg vet ikke helt om jeg liker det... Velger også her å ikke kommentere så mye, da jeg ikke klarer å gjøre opp min egen mening. Ellers ser det ut som et artig arrangement Lenke til kommentar
emero Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 tror du fokuserer for mye på detaljer, magnusalex. mange bilder blir bedre om du tar et steg tilbake og ser helheten... Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det kan godt være, men en personlig mening, er en personlig mening - right? Man spør etter bildekritikk, og jeg sa akkurat det jeg mente. I disse bildene var det forøvrig mange detaljer, jeg har ikke fokusert på én enkelt detalj... Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Tusen takk Magnus, er bra med konstruktivkritikk. Vanligvis står det bare komentarer som "bra" osv. Jeg får ha det i bakhodet neste gang jeg tar bilder ute i mørket, jeg har også flere utgaver av bildene med mer og færre mennesker osv. Lenke til kommentar
emero Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 selvfølgelig er jeg helt enig i det, magnusalex. jeg opplyste jo selv bare om min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå