Solefald Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har ganske lenge hatt irriterande stive muskler. Framside venstre lår er vel aller verst, strekke litt på foten i ganske ofte sånn at den ubehagelige følelsen går vekk. Anspente skuldre og øvre rygg har eg også konstant. Trening hjelper ikkje på det, som eg fikk tips om, skulle øke blodsirkulasjon i muskulaturen. Hoftebøyerane er ofte og rare og trenger å bli strekt litt. er det naprapat eller osteopat som er håpet? knekke ting på plass som kanskje ordner det her? Lenke til kommentar
HelioX Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Magnesium er viktig for at musklene skal slappe av. Så det er mulig du har for lite av det. Du kan jo teste et magnesiumtilskudd over litt tid og se om det hjelper. Nå kan man jo også få en del ugunstige effekter av for mye magnesium også, så følg med på hva som skjer når du har tatt tilskuddet en stund, og slutt med det eller trapp ned om du merker ubehag. Massasje løser jo også muskelspenninger og øker blodtilførselen, så du kan jo vurdere det også. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 det kan eg prøve på. Leste nettopp at kroppen kan ha for mykje syre, som kan bidra til til stivhet. Er ikkje osteopat en form for massasje? dama mi fikk massert opp en knute i nakken, som har gitt ho migrene og endel plager. helt fin igjen. Lenke til kommentar
HelioX Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hvis du har mye syre i kroppen p.g.a hard trening og ugunstig kosthold vil dette bidra til at du mister bl.a. kalsium og magnesium fra benbygningen, dette bruker kroppen for å balansere PH-verdien i bl.a. blodet, hvor det er spesielt kritisk at det er jevnt. Bare litt avvik i den optimale PH-verdien i blodet fører til nedsatt helse. Du kan spise dette som en del av kostholdet for å balansere mot mindre syre: Fiken, gulrot, potet, kålrabi, løvetann, oliven, reddik, selleri og soyabønner. Dette er de matvarene jeg vet om som bidrar mest til et alkalisk miljø. Stort sett alt av grønnsaker og frukt er lett basedannende, så de vil også bidra positivt. Pass også på å få i deg mye vann slik at kroppen fungerer optimalt. 2-2,5 liter pr. dag. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 aha. eg får hive meg ned på sunkost og sjå kva dei har. gulrot eter eg svært lite. poteter er i ny og ne. Er det noken enkel måte å få testa om det er for mykje syre? Dama drog meg med til en natur medisin kar som er ganske kjent, han påstod eg hadde for mykje av det i kroppen, og gav meg en gallekur. tar ei helg, og må kvile, høres ganske kjedelig ut. Lenke til kommentar
HelioX Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Enkelte forsøker å måle PH i urinen men det er rimelig meningsløst siden den hele tiden vil variere. Ut i fra det du sier kan jeg anta at du spiser mye syre-dannende mat (mer eller mindre all mat jeg ikke har nevnt), og dermed er du stort sett som alle vanlige nordmenn, nemlig med et dugelig syreoverskudd indusert via kostholdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå