Alexan13 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei ! Sorry for at jeg tar opp dette i eget emne, men jeg må ha raskt svar Skal kjøpe meg en LCD tv 32 tommer. Og jeg vet ikke helt hvilken Tv jeg skal gå for. En Samsung til 5999 kr med full HD og 15 000 kontrast, eller en Phillips som er HD ready, men med 30 000 kontrast. Jeg legger ved link, så kan dere si hvilken jeg burde gå for Vil helst ikke gå over 5000, men visst samsungen er et "super kjøp" vil jeg vurdere det... Phillips : http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94759 Samsung: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92815 Legger også ved en annen Samsung og LG TV jeg vurderer: Samsung : http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94714 LG : http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=97113 Hadde satt vanvittig pris på hvis noen ville ta seg tid til å gi meg en pekepinne på hva jeg burde gå for TV'en skal stå på et soverom hvor jeg bla har en Xbox 360. Håper på tips Mvh Alexander Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei ! Sorry for at jeg tar opp dette i eget emne, men jeg må ha raskt svar Skal kjøpe meg en LCD tv 32 tommer. Og jeg vet ikke helt hvilken Tv jeg skal gå for. En Samsung til 5999 kr med full HD og 15 000 kontrast, eller en Phillips som er HD ready, men med 30 000 kontrast. Kontrast: Såvidt jeg vet har ingen LCD-TV i den prisklassen reell kontrast i den størrelsesorden. Dette er dynamisk kontrast, og det er ingen standard for hvordan det måles, og tall fra forskjellige produsenter er ikke sammenliknbare. Jeg er nesten fristet til å si at dette er tulletall, man ikke bør legge vekt på ved valg av TV. Prøv heller å finne ut hva reell kontrast er: Denne er sannsynligvis en tidel eller mindre av tulletallene. Se også på lysstyrke, lysstyrke er vel så viktig dersom du skal se TV når sola skinner inn i rommet uten at bildet blir blast og utydelig. Oppløsning: Du må være svært nær skjermen for å se forskjell på HDready og fullHD, på en 32" spiller det ingen rolle for TV, film og spill på normal se-avstand. Om du skal bruke TV-en til PC-skjerm og sitte nær og lese tekst og ha flest mulig linjer på skjermen, har du nytte av fullHD. Men ellers bør ikke det være et prioritert valg. Det viktigste ved valg av TV: Hvordan liker du bildet, og gjerne også lyden på TV-en, uavhengig av tall og spesifikasjoner? Gå i butikker og se på TV-er. Lenke til kommentar
Alexan13 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei ! Sorry for at jeg tar opp dette i eget emne, men jeg må ha raskt svar Skal kjøpe meg en LCD tv 32 tommer. Og jeg vet ikke helt hvilken Tv jeg skal gå for. En Samsung til 5999 kr med full HD og 15 000 kontrast, eller en Phillips som er HD ready, men med 30 000 kontrast. Kontrast: Såvidt jeg vet har ingen LCD-TV i den prisklassen reell kontrast i den størrelsesorden. Dette er dynamisk kontrast, og det er ingen standard for hvordan det måles, og tall fra forskjellige produsenter er ikke sammenliknbare. Jeg er nesten fristet til å si at dette er tulletall, man ikke bør legge vekt på ved valg av TV. Prøv heller å finne ut hva reell kontrast er: Denne er sannsynligvis en tidel eller mindre av tulletallene. Se også på lysstyrke, lysstyrke er vel så viktig dersom du skal se TV når sola skinner inn i rommet uten at bildet blir blast og utydelig. Oppløsning: Du må være svært nær skjermen for å se forskjell på HDready og fullHD, på en 32" spiller det ingen rolle for TV, film og spill på normal se-avstand. Om du skal bruke TV-en til PC-skjerm og sitte nær og lese tekst og ha flest mulig linjer på skjermen, har du nytte av fullHD. Men ellers bør ikke det være et prioritert valg. Det viktigste ved valg av TV: Hvordan liker du bildet, og gjerne også lyden på TV-en, uavhengig av tall og spesifikasjoner? Gå i butikker og se på TV-er. Takk for informasjonen, men hvilken TV ville du tatt ? Ingen av Tv'ene er inne i noen av butikken nær hvor jeg bor(Expert og Elkjøp i kristiansand) så tviler på at jeg får sett på noen av dem. Men uansett takk for infoen La merke til at Phillipsen hadde ganske så mye bedre lyd enn feks Samsungen. Ellers er de vel ganske like... Men hva er den beste visst jeg egentlig bare skal se DVD, pluss spille en del xbox 360 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå