kilogram Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er kanskje lenge til du har din egen 3D-skriver, men nå kan du i alle fall få utskriften på bestilling. Les mer Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Denne metoden brukte de da de lagde den nye Indiana Jones-filmen. Denne krystall-hodeskallen var først lagd i Zbrush. Så "printet" de den ut i et materiale som lignet på krystall og brukte den rett i filmen. Det er genialt! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 og jeg som håpet på at det var en skriver som jeg kunne sette på kontropulten, ja ja. får vel bare skaffe meg en cnc maskin da (eller begyne og spare til en). Lenke til kommentar
pstub Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Litt overrasket over at en 3D modell prises per KVADRAT-centimeter... Burde det ikke være KUBIKK-centimeter? Uansett kuult konsept! Det tar nok ikke SÅ mange år før dette i liten skala blir tilgjengelig for konsumenter! Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hehe, "vektet ledsagerkube" var vel ikke tilfeldig? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det der var definitivt super kult! personlig gave til Jul ble så mye artigere med enn gang! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Prisen er under $3 per kvadratcentimeter (dvs. rundt 18 norske kroner). Det gjør at en vektet ledsagerkube på 4x4x4cm koster deg omtrent $94 (564 kroner). Ledsagerkuben snakker ikke. Dette gikk vel litt fort i svingene? Det skal nok være kubikkcentimeter. Siste setning skjønner jeg ikke mye av. Uansett, prisen synes jeg var for høy. Det har forsåvidt vært mulig å bestille slike utskrifter i lang tid, men da må man kjenne bransjen og vite hvor man kan bestille. Det finnes en rekke rapid prototyping-leverandører i Norge. Nyheten oppi dette er vel at det er gjort brukervennlig for vanlige folk ved bruk av enkel opplasting via deres nettbutikk og betaling med VISA. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Siste setning skjønner jeg ikke mye av. Dette er vel referanser til det populære spillet Portal, hvor spilleren får kjennskap til en "weighted companion cube". Man får vite at denne kuben ikke kan snakke. Derfor "vektet ledsagerkube" og "Ledsagerkuben snakker ikke." Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 En slik skriver hadde vi på det forrige stedet jeg jobbet. Vanvittig nyttig og stilig maskin. Bare å bruke et program (f.eks Solid Edge)Og overføre 3dmodellen til skriveren. Enkelt som bare det. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Siste setning skjønner jeg ikke mye av. Dette er vel referanser til det populære spillet Portal, hvor spilleren får kjennskap til en "weighted companion cube". Man får vite at denne kuben ikke kan snakke. Derfor "vektet ledsagerkube" og "Ledsagerkuben snakker ikke." Takk... Viste jeg hadde det der fra et sted. Har logget noen timer på Portal, men oversettelsen satt litt langt inne. Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Damn.. Det er det aller kuleste glasset jeg noen gang har sett. Hvordan kan jeg få tak i slike, i ekte glass? Hvis ikke det er mulig får jeg satse sparepengene og kontakte en fabrikk i kina, kjøpe en container og prøve å selge dem selv.. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er det noen som får noe fornuftig regestykke av dette? Jeg får det ikke til å gå opp. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Rune på storedyret tester ut noen av disse tjenestene: http://www.storedyret.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=391 AKIRA Lenke til kommentar
SilentType Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Prisen er under $3 per kvadratcentimeter (dvs. rundt 18 norske kroner). Det gjør at en vektet ledsagerkube på 4x4x4cm koster deg omtrent $94 (564 kroner). Ledsagerkuben snakker ikke. Dette gikk vel litt fort i svingene? Det skal nok være kubikkcentimeter. Siste setning skjønner jeg ikke mye av. Uansett, prisen synes jeg var for høy. Det har forsåvidt vært mulig å bestille slike utskrifter i lang tid, men da må man kjenne bransjen og vite hvor man kan bestille. Det finnes en rekke rapid prototyping-leverandører i Norge. Nyheten oppi dette er vel at det er gjort brukervennlig for vanlige folk ved bruk av enkel opplasting via deres nettbutikk og betaling med VISA. Og med $3 per kubikkcentimeter blir vel prisen enda høyere. Så vidt jeg forstår blir 4cm x 4cm x 4cm = 64cm3 og dermed $192. Eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det stemmer. Og 192$ blir vel bortimot 1200 kr nå for tida. Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Tror det er noe dere misser da.. http://www.shapeways.com/model/6353/glass.html "Size: Height 10.4 cm Width 10.5 cm Depth 9.2 cm Owner: jefffhaynes Model properties: Do not allow copying Available to all Finished No. of copies: 0 No. of views: 125 No. of favorites: 0 What will this model cost $ 111.88 Excl Vat" Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Prisen er under $3 per kvadratcentimeter (dvs. rundt 18 norske kroner). Det gjør at en vektet ledsagerkube på 4x4x4cm koster deg omtrent $94 (564 kroner). Ledsagerkuben snakker ikke. Dette gikk vel litt fort i svingene? Det skal nok være kubikkcentimeter. Siste setning skjønner jeg ikke mye av. Prisen er oppgitt i kvadratcentimeter hos Shapeways (kan det være overflateareal?). De regner uansett ut prisen for deg automatisk når du laster opp modeller. Lenke til kommentar
masterkrovel Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ikke at Shapeways er de første til å finne på dette... Siden 3dtotal.com har tilbudt dette i ca et halvt år nå, gjennom selskapet growit ltd. Rimelig stilig uansett. Les mer her: http://www.3dtotal.com/, products, 3d printing Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hvilket materiale blir disse greiene laget i? Forstår det ikke helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå