Gå til innhold

Msn live messenger

Anbefalte innlegg

Hei, støtte på et lite problem i dag.

Våknet opp til et problem med å logge på MSN her. Dette gjelder 3 forskjellige maskiner på samme nett som har vært logget på MSN tidligere.

Får ikke logget på msn samme hva jeg gjør på pcene. Omstart er gjort av pcer router etc. uten hell.

Ved feilsjekk i MSN så påstår den at det er et problem med nøkkelporter. Sjekket da lokal firewall på pc og det er ikke sperret for msn. Ei heller noe sperringer på router.

Det morsomme er at jeg koblet til mobilt bredbånd til den ene pcen som nå da ikke kommer seg på nett. Og da fikk jeg logget inn.

Ergo ser jeg det som vanskelig at det er lokale problemer. Men routeren har ikke vært rørt på månedsvis... (fikk seg en reboot nå så den skal være fresh..)

Tekniske data:

Windows XP, sp3

Linksys router.

Fast ip

feilmelding i msn er 80072efd

tips mottas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulighet for at linja deres er blitt begrenset? Er endel botnets som er aktive for tida, og vi ble blacklisted på jobben. Er telenor ISP'en din? Isåfall ring dem eller send mail til abuse .at. telenor .dot. net og hør om det er noen begrensninger på linja deres

Sjekk om du kommer ut på nett med andre nettjenester (skype, aol, steam, spill, whatever)

edit: ser ut til at msn services er nede nå

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Du får den meldingen når server er nede. Du kan sjekke her: http://messenger.msn.com/Status.aspx

Jeg får surfet på vanlige sider etc.. og så vidt jeg kan se på status er alt grønt...

Selv om det kan virke som flere av hostene ikke er nåbare ihvert fall når jeg pinger de.

linjen er ikke begrenset så vidt jeg vet... har full fres her 10/5 mb/s

edit: ps: har Banetele selv, mobilt bredbånd var fra Telenor.

Endret av glepa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...