Gå til innhold

UB ta i bruk .no

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en kamerat har nå laget en ungdomsbedrift på skolen. Vi har valgt og lage en nettbruikk ved bruk av amazons affiliate program.

Tingen med UB er at vi ikke får et organisasjonsnummer og det er nødvendig for å ha domenet no.

Kameraten min har fått ordnet med joben så vi får gratis nettside. Eneste er at da kan vi ikke ha et no domene og vi har ikke særlig lyst på com eller net.

Hørte historier om at noen bedrifter kan lage .no så leie ut/selge domene til personer uten organisasjonsnummer. Funker dette? Si at vi skal hete nortek(bare for å ta et navn) så har vi siden laget og ordnet ved html. Hvordan kan vi da få nortek.no og ikke nortek.net@

Kanskje litt rotete, men har vansklig for å forklare dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ungdomsbedrift kan registreres i Brønnøysund, og dermed få organisasjonsnummer. Det koster 200 kroner om jeg ikke tar feil, og da får dere org. nummer og kan få et .no domene.

Dette burde skolen kunne hjelpe dere med.

Geir :)

Hei!

Ungdomsbedrifter får organisasjonsnummer fra Brønnøysundregisterene, men kan likevel ikke registrere .no-domene. Ungdomsbedrifter under UE faller under en spesiell type virksomhet. Jeg fikk i alle fall avslag på en .no-søknad med den begrunnelsen for et år siden.

EDIT: ... Og bedrifter som kjøper .no-domener for andre sider, har et redaksjonsansvar. I dette tilfellet ønsker dere vel å styre alt selv. Dere BØR uansett spytte i de 200kr for å registrere bedriften deres, hvis ikke er dere teknisk sett ikke en bedrift, og kan derfor i utgangspunktet ikke drive næringsvirksomhet. Det er uansett lettere å få kunder dersom du har et organisasjonsnummer å vise til.

Endret av hezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...