Galexon Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Har laget et midlertidig oppsett som ser bra ut med tanke på pris og ytelse. Oppsettet er uten operativsystem, da komplett sin pc-bygger ikke tilbyr 64-bit operativsystem som kreves for 4 GB RAM. Dette er oppsettet: OBS! Produktene er nå tilknyttet linker til produktbeskrivelse! - Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning) - Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI - Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 - Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan - Crucial DDR2 PC6400 4096MB CL6, Kit w/two matched DDR2 PC6400 2GB CL6 - Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2, 16MB 7200RPM - Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk - HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP KR 9348,- u/ OS (ikke medregnet frakt) Oppsettet er laget med Komplett Gamer Warhammer Online -oppsettet som utgangspunkt. Hvordan ser dette ut med tanke på ytelse i forhold til nyere spill? Blir det en grom PC? Verdt pengene? Noen av spillene som må kjøre med flott grafikk: Call of Duty 4 og 5 Crysis Far Cry 2 Diablo 3 Brothers in Arms: Hells Highway På forhånd takk for alle svar og vurderinger! Endret 15. oktober 2008 av galexon Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Annet forslag ser greit ut, men mitt oppsett er grommere^^ Mangler Kabinett, Disk... og noen smågreier... Legg de som link eller i en handlevogn neste gang litt stress og kopiere lime inn alt det der... Endret 13. oktober 2008 av Gernia Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Med så mye minne å håndtere, må du ha 64-bits operativsystem. Ellers ser det helt greit ut til å kjøre stock. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Med så mye minne å håndtere, må du ha 64-bits operativsystem. Ellers ser det helt greit ut til å kjøre stock. Det er grunnen til at jeg velger å bestille uten OS fra komplett: De har kun 32-bit OS å tilby i PC-byggeren. Jeg skal ringe dem og spørre om det er mulig å få med 64-bit. Tenker å kjøpe med Vista Home Premium, som sikkert er det billigste 64-bit systemet utenom Home Basic? Vil ikke ha Home Basic, det liker jeg svært dårlig (har det på den PC'en jeg er på nå) Lenke til kommentar
02tom Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Annet forslag ser greit ut, men mitt oppsett er grommere^^ Mangler Kabinett, Disk... og noen smågreier... Legg de som link eller i en handlevogn neste gang litt stress og kopiere lime inn alt det der... Greit at din hardware er bedre men du har ikke satt opp en komplett pc og dermed snakker vi om en helt annen prisklasse. Og sjelden lønner det seg å handle i flere butikker likevel, da man må betale frakt flere ganger. Men noen ganger kan selvfølgelig dette være lønnsomt om noen deler er vesentlig billigere andre steder. Men er som oftest bare små kroner som skiller på prisen. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Annet forslag ser greit ut, men mitt oppsett er grommere^^ Mangler Kabinett, Disk... og noen smågreier... Legg de som link eller i en handlevogn neste gang litt stress og kopiere lime inn alt det der... Greit at din hardware er bedre men du har ikke satt opp en komplett pc og dermed snakker vi om en helt annen prisklasse. Og sjelden lønner det seg å handle i flere butikker likevel, da man må betale frakt flere ganger. Men noen ganger kan selvfølgelig dette være lønnsomt om noen deler er vesentlig billigere andre steder. Men er som oftest bare små kroner som skiller på prisen. Grunnen til at jeg velger komplett sin PC-bygger er at da får jeg deler som jeg vet passer sammen, samtidig som at jeg får PC'en bygget av komplett sine PC-teknikere, og har derfor en slags garanti heretter. Dessuten har jeg 3 års garanti på maskinen, og kan sende den inn for reparasjon og kan i verste fall eventuelt få summen tilbakebetalt, om maskinen skal være totalt ubrukelig. Har en kompis som fikk pengene tilbake pga for mye tull med maskinen. Nå gjenstår det bare å få tak i Vista 64-bit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå