freak_91 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei, jeg har nettopp startet å prøve å lære meg bat (batch skripting) og har begynt veldig enkelt. Jeg har bare det litte problemet at hver gang jeg prøver å kjøre en av bat filene mine så lukkes .cmd spontant hva er det jeg har jort feil?! her er et eksemplet på ett av bat skriptene jeg ikke får til å virke: @echo off echo will you end cmd? if y goto end if n goto start pause :start echo type in a command to execute pause goto start if exit goto end :end echo program will no exit pause exit - jeg vet det er veldig simpelt (og ikke minst unødvendig) men som sagt så er jeg helt ny innenfor batch =P Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 @echo off set choice= set /p choice=will you end cmd? [y/n] if '%choice%'=='y' goto yes if '%choice%'=='n' goto no echo Invalid choice goto end :yes echo program will no exit goto end :no echo type in a command to execute cmd :end exit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå