Gå til innhold

Gamestop hattråd- Aldri handle der mer


Anbefalte innlegg

Egen GameStop hat tråd? QQ moare. Kids like you makes us famous.

 

Neida, litt mer seriøs tone.

Prometherion: Jeg vil tro at du får tatt det inn. Kanskje en mindre god ide å ikke nevne det da. Du vil nok få nærmere 200 kroner for de. Forholdsvis ganske nye spill og jeg tviler de har fått så veldig mye inn av de spillene. Men husk, de tar ikke inn PC-spill så håper det er snakk om konsoll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hvorfor i alle dager handler dere ikke hos Game Stores? :wow:

 

Bedre innbyttepriser, alltid kompetent personell og mye bedre innbyttetilbud, _alltid_. De har jo allerede utkonkurert EB/GameStop i Sverige, og det av gode grunner!

 

JA, jeg jobber som butikksjef i en av butikkene deres, men jeg spiller mye selv og har selvfølgelig kikket andre plasser etter bedre priser på innbytte f.eks. Noen få unntak (sjeldne bruktspill o.l.), men ender som regel opp med og kjøpe ting hos meg selv.

 

Og policy'en til kjeden selv; Kundeservice og kompetanse blandt personalet står alltid i fokus! :grin:

Lenke til kommentar

Game? Den kjeden som tok over for Spiderman i Norge? Der skal jeg _aldri_ handle igjen. Hvertfall ikke på Game i Oslo. Den ved Karl Johans gate. Makan til frekke og respektløse ansatte skal man lete lenge etter. Det tragiske er at jeg tror en av de var butikksjefen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvorfor i alle dager handler dere ikke hos Game Stores? :wow:

 

Bedre innbyttepriser, alltid kompetent personell og mye bedre innbyttetilbud, _alltid_. De har jo allerede utkonkurert EB/GameStop i Sverige, og det av gode grunner!

 

JA, jeg jobber som butikksjef i en av butikkene deres, men jeg spiller mye selv og har selvfølgelig kikket andre plasser etter bedre priser på innbytte f.eks. Noen få unntak (sjeldne bruktspill o.l.), men ender som regel opp med og kjøpe ting hos meg selv.

 

Og policy'en til kjeden selv; Kundeservice og kompetanse blandt personalet står alltid i fokus! :grin:

 

Herregud, makan til svada!

omtrent alt du oppsumerer er jo usant.

Utkonkurert Gamestop i Sverige?!

Hvor får du de tallene fra?

Game er ganske store i Sverige men tar du hele Skandinavia så har jo Game ingenting å stille opp med.

I Norge har dere usle 10 butikker eller no og flere av dem synger på siste værs..

Jeg har jobbet i denne bransjen i MANGE år og kjenner begge kjedene meget godt, påstandene dine over er helt på trynet og som butikksjef i Game kjeden burde du vite bedre enn å slenge dritt som dette..

Lenke til kommentar
Da stiller det seg annerledes, ja ;) Spillene jeg bestilte var spill jeg aldri i verden kunne tenke meg å spille uansett. Jeg er fornøyd, hehe.

 

Men hadde vært artig å sett hva da Gamestop priser spillene ut igjen med.

399 om de føler seg snille og 499 og det er normalen :p

 

Dette er jo blank løgn. Senest på fredag var jeg innom 2 GameStops, her hadde de en hel drøss med "pre played" til 249 o.l.

Lenke til kommentar
Desverre synes jeg 600 for et spill (nytt) er for dyrt, men det koster jo det over hele fjøla nesten

 

Er enig, men forhandlerene må nesten prise seg etter hva leverandørene deres tar.

Synest selv at spillene burde lagt på samme snitt som forrige generasjon (PS2 etc.), som jeg mener var 500-550kr for nye spill.

 

Det jeg synest er enda merkeligere er at PC spillene som ofte er vanskeligere/dyrere (million forskjellige maskinvare oppsett) å lage, koster mindre enn konsoll spillene.

Eneste grunnen jeg ser for meg er at konsoll produsentene skal ha x antall kroner for at spillet skal få tilgang til konsollen.

Lenke til kommentar

Pc spill er ikke dyrere og utvilke, heller tvert om..

Men grunnen til at pc spill er endel rimligere er ene og alene pirat virksomheten, er spillene dyrere vil enda fler kopiere.

Ikke får å rippe opp i pirat debatten men vi ser nå tydelig resultater i hva den omfattende priat virksomheten gjør med pc spillene.

Det kommer bare færre og færre nye titler i hyllene og i USA har faktisk flere av de store butikkene rett og slett fjernet pc spill fra sortimanget siden det selger så dårlig.

Lenke til kommentar

Når det kommer til det brukte er det jo egentlig markedet som bestemmer prisen (Adam Smiths økonomiske liberalisme?). Er spillet populært og få som selger det til oss, vil du få mye for det.

Angående nytt er det egentlig som folk flest har nevnt tidligere. Skal tross alt slå meg med på bølgen. 600,- for ett spill er dyrt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vil få uttrykke min glede over servicen på GameStop på Torget, i Trondheim. Jeg var innom på fredag for å klage på min DS-lite. Jeg kjøpte den brukt der nede, har hatt litt trøbbel med touchen på den, har forsøkt kalibrering, noe som ikke nyttet. Jeg var innom for å høre om de kunne hjelpe meg. Den hyggelige fyren bak disken, lurte på om jeg kunne vise hva som var problemet, noe jeg selvsagt gjorde.

 

Så sa han følgende: "Jeg beklager, men jeg har ingen brukte inne nå, så da får du få igjen pengene hvis du vil det." Ikke mer dikkedarier og krangling, jeg fikk det jeg hadde krav på med en gang han så hva problemet var. Hadde de hatt fler brukte så hadde jeg fått ny på flekken. Det er det jeg har krav på selvsagt, men har flere ganger vært borti å nesten måtte krangle med betjeningen for å få reklamert. Her gjorde GS det de kunne, nemlig gi meg pengene tilbake, selv om jeg helst hadde sett at jeg fikk byttet.

Lenke til kommentar

Morsom gamestop situasjon.

 

Går inn på gamestop klokken halv 7 på kvelden dagen før at ett nytt spill skulle komme ut.

 

Meg: "Heisann! Har dere fått inn spill x?"

 

Gamestop: "joda, vi har det her bort" Tar spillet frem og vifter det fremfor trynet mitt.

 

Meg: "Du skjønner jeg er i byen i dag, men i morgen er jeg på jobb nesten hele dagen, og kommer ikke til å orke å kjøre til byen for å kjøpe spillet. Kunne jeg ikke få kjøpe det 4-5 timer før det egentlig skulle selges?

 

gamestop: "Nei, kan ikke det. Jeg kan få 50 000 kr i bot om jeg gjør det.

 

Så gikk jeg på en annen elektrosjappe og fikk hjelp der.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg liker ikke gamestop av prinsipp grunner.. Ikke fordi jeg ikke liker butikken eller de ansatte, men fordi det er et helt helvettes styr når det gjelder å være ansatt der.. Heldigvis sparket de fyren som jobbet over meg når jeg var butikksjef, dessverre 2 måneder etter at jeg selv sa opp...

 

Butikkmessig er de greie dog :!: Eneste kjipe er at de fleste som jobber der ikke holder så lenge.. Jeg vet hittil om en som har jobbet der lengre enn 1-2 år og det er kun fordi han ike får jobb noe annet sted. Og de som har gått fra deltid til butikksjef også da.

Endret av AnnChristin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...