Gå til innhold

Gamestop hattråd- Aldri handle der mer


Anbefalte innlegg

Å nå skal jeg snart bli rik:D Har dere noen begrensinger på hvor mange ganger en kunde kan benytte seg av ett slikt tilbud???

 

PS2 med 5 spill kan man skaffe billig, bytte inn i en 360 og mellomlegget også selge det videre. Gjør man det nok ganger tjener man penger :p (mulig dere ser på meg som ett troll som sier sånt høyt, men akk hvor mange gidder dette??? ikke jeg)

 

Det står ikke noe om hvor mange ganger en kunde kan benytte seg av et slikt tilbud. Men så klart, stiller man opp mange ganger i samme butikk med en PS2 under armen, vil jeg tro personalet vil bli mistenkelig, og i verste fall nekte å kjøpe av deg det du har med deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom jeg skulle trå inn på en Gamestop-butikk med noe xbox-utstyr og spill - nærmere bestemt et messenger kit, et minnekort, samt spillene NBA 2k8, Bladestorm og Halo 3 Legendary Edition, alt ubrukt - ville jeg da kunne få noen kroner for det? Regner ikke med det blir mye, men.. ballpark figure?

Endret av Liff42
Lenke til kommentar

600-750 for xbox med kabler/kontroll. Usikker på minnebrikke og kit. Spillene kan variere, så de får du nesten bare komme innom med!

Vi "diskriminerer" ikke de forskjellige versjonene på spill. Det ligger inne som "halo 3" uansett versjon.

Vi hadde det før, men det var for vanskelig å holde øye med alle versjonene, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Til Tobe__:

 

Jeg ringte til Gamestop kristiansand (2 butikker) og de TRODDE tilbudet skulle vare fram til jul? Vet du noe mer om det?

 

Takk!

 

Hei!

 

Jeg trodde i utgangspunktet tilbudet skulle vare til 27 november, men det virker som om vi skal beholde det lenger. Akkurat nå er jeg ikke sikker, men kan poste her så fort jeg vet noe :)

Lenke til kommentar
Til Tobe__:

 

Jeg ringte til Gamestop kristiansand (2 butikker) og de TRODDE tilbudet skulle vare fram til jul? Vet du noe mer om det?

 

Takk!

 

Hei!

 

Jeg trodde i utgangspunktet tilbudet skulle vare til 27 november, men det virker som om vi skal beholde det lenger. Akkurat nå er jeg ikke sikker, men kan poste her så fort jeg vet noe :)

Det er ikke no problem! Jeg skal innom med tingene i morra (26. Nov) uansett..

Ifølge de på telefonen var Arcade versjonen utsolgt over hele landet.. defor går jeg bare får den til 999,- , den med HD og 2 spill (som jeg aldri kommer til å spille xD)

Jeg leverer dette:

-PS2

-2 håndkontroller

-1 8mb MemoryCard

-10 spill (inkludert GH3)

-1 trådløs gitar

-1 fjernkontroll til PS2 (for film ol..)

-Og en ledningforlenger (som gjør at du kan sitte lengre ifra med kontrollen)

 

Håper jeg får det ganske billig da :p

 

Takk for hjelpen :)

Endret av bfplayer
Lenke til kommentar
har ikke hatt noen dårlig opplevelse av gamestop i skien, MEN, når elkjøp selger gta 4 til 399(!)før en spillbutikk... (det er ikke jeg som ser feil right?)

 

Hva som var med at Elkjøp solgte den til den prisen før en spillbutikk?

Er ikke Elkjøp oftes billigere enn de dedikerte spillbutikkene på populære titler da?

 

jo men hva skal vi med gamestop da? kommer aldri til å kjøpe der igjen...

Lenke til kommentar
jo men hva skal vi med gamestop da? kommer aldri til å kjøpe der igjen...

 

Til bytting og brukte spill har jo disse butikkene sin funksjon, men som ledende på pris tviler jeg på at de blir med det første.

Selv om de er dedikerte spillbutikker som kun selger spill, er de nok ikke i nærheten av å kjøpe inn like store varepartier som det Elkjøp og de andre store kjedene gjør.

Akkurat dette med at de handler inn varer i store partier er hva som gjør dem i stand til å dumpe prisene så mye i forhold til enkeltbutikker og småkjeder.

 

Skal jeg har nye titler sjekker jeg alltid Elkjøp/Lefdal osv før jeg sjekker dedikerte spillbutikker, ene og alene grunnet pris.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Du tar nok feil her.

Ja Elkjøp kjøper store kvantum av sine produkter men prisene de får er ikke veldig mye lavere enn hva andre betaler.

Når Elkjøp kjører har kjempetilbud på visse titler så gjøres dette som et reklamestunt, fortjenesten på den aktuelle artikkelen er minimal.

Det trekker enormt med kunder til butikken som igjen genererer salg av andre ting og her henter de inn igjen "tapet".

En dedikert spillbutikk som kun selger spill kan ikke selge sine spill uten å tjene penger på dem, de lever tross alt av denne fortjenesten.

Elkjøp er egentlig ikke rimelige på spill om du ser bort ifra supertilbudene de har innimellom.

Tar du 20 tilfeldige titler, både nye og gamle så er jeg sikker på at totalen for disse 20 spillene er endel lavere på F.eks Gamestop.

Vet ikke hvor mange butikker Elkjøp har i Skandinavia men tror ikke de har mange flere enn Gamestop sine 150-170 butikker..

Lenke til kommentar

De er 264 butikker i norden ;)

 

Nå sier jeg ikke Elkjøp er billigst om du tar mange titler opp mot hverandre, men de tar dyrt for eldre titler ofte og tilbud på de nyeste. Gamestop og de andre spillbutikkene har som du sier ikke denne muligheten eller viljen og dermed kan de ikke konkurere i disse tilfellene.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Et tips for de tålmodige og pengesparerne, angående nye spill! Det er fullt mulig å få det billigere hos Gamestop enn hos andre steder, man må bare være litt heldig og ikke minst tålmodig. Hvis det er snakk om å spare hundrelapper/femtilapper (in the long run blir det jo en del) går det an å vente til noen bytter spillet man ønsker seg. Spør gjerne folka i butikken om de kan holde det av til deg om noen skulle bytte det inn. Mange folk har en tendens til å bli hekta på de beste spillene og runde dem over et par netter (Fable II f.eks.) for så å bytte det inn, og da ender spillene opp så gode som nye for en femtilapp/hundrelapp (eller billigere) enn andre steder. For de tålmodige, men still! ;)

 

Men... det skal også sies at kjeder fra tid til annen gjør storinnkjøp som konkurrentene ikke klarer å slå (selv med brukte spill). Den tendensen gjelder mer eller mindre for alle kjedene. Hvis man skal være 100% priseffektiv må man gå innom hver eneste kjede og se hvem som har de beste tilbudene nå og da, det varierer jo veldig... =)

 

Denne tråden har utspilt sin rolle :p

 

- Snute/Jens @ Gamestop Kolbotn

Lenke til kommentar

Ser flere har erfaring med Gamestop her, så tenkte jeg skulle slenge inn et raskt spørsmål. Har lyst på Resistance 2, men har ikke penger akkurat nå. Dama skal til byen snart uansett, så tenkte jeg skulle sende med henne noen gamle spill som forhåpentligvis kan byttes inn i Resistance 2. Spillene jeg har tenkt å selge er:

 

Far Cry 2 (Nesten ubrukt, men det har vel ikke noe å si?)

Ratchet & Clank: Tools of Destruction

Burnout Paradise

PES 08

 

Holder dette til Resistance 2? :)

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å svare uten å kunne sjekke men tror det skal være nok.

Far Cry 2 får du endel for mens de 3 andre ikke er allverden verdt.

 

PS. La denne tråden død ut å heller bruk den andre jeg har opprettet.

Tittelen på denne blir for dum når tråden ikke lengre handler om hva trådstarter raste om.

Kan en mod kanskje stenge denne?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Har sett flere spill til 699,-. Jeg synes også 599,- er mye, når andre butikker (Elkjøp, Lefdal, Expert etc.) selger spillene for 499, eller i noen (dyreste) tilfeller 549,-.

 

Dyreste butikken i klassen er SPACEWORLD uansett.Uten at jeg husker hvilket spill det dreide seg om,var det 250 kroner(!)i prisforskjell mellom dem og platekompagniet som ligger vegg i vegg på sandvika storsenter...det syntes jeg er ganske utrolig,at de tør i disse dager hvor alting er så presset på pris.og ikke minst at man har nettbutikker som selger billigere en de fleste fysiske butikker.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...