Gå til innhold

Gamestop hattråd- Aldri handle der mer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg masse spill på lager om det kommer noen slike kampanjer fremover. Deal.no hadde tilbud på LBP at jeg måtte bare slå til. Så hjelper det å kjenne folk som jobber i butikkene også, jeg får fullpris på alt jeg leverer tilbake :) Dvs om jeg kjøper et spill på elkjøp for 499,- kan jeg selge det tilbake til EB/Gamestop for 599,- 100 kroner for å spille spill er ikke værst.

Lenke til kommentar
Selv har jeg masse spill på lager om det kommer noen slike kampanjer fremover. Deal.no hadde tilbud på LBP at jeg måtte bare slå til. Så hjelper det å kjenne folk som jobber i butikkene også, jeg får fullpris på alt jeg leverer tilbake :) Dvs om jeg kjøper et spill på elkjøp for 499,- kan jeg selge det tilbake til EB/Gamestop for 599,- 100 kroner for å spille spill er ikke værst.

 

...og siden du var så flink å poste det i forumet her så har du vel fått det for siste gang kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg handler ALDRI på GameStop/EB Games med unntak av tilbudene der har ved forhåndsbestillinger. Feks nå, hvor de selger LittleBigPlanet til 9 kr ved innbytte av 2 PS3 spill.

 

Hva F. EB er jo beste gameshopen vi har her i Norge, og GameStop varierer sinnsykt avhengig av besettning.

Å for guds skyld, se nå på det jævla coveret istede for å spørre den idioten bak disken som aldri har spillt det, kjøper du på GS, behold kvit INNE i coveret.

 

Morsom historie, venn av meg kjøpte viva pinata for 300 kr på gamestopt, ble lei å solgte det tilbake for 350. (offTopic)

Lenke til kommentar

Hvorfor siterte du meg? Jeg har vel ikke snakket om noen cover eller kunnskapene blant de ansatte? Jeg bare sa at jeg aldri handler der, ganske enkelt fordi jeg synes de er for dyre.

 

I dag kjøpte jeg FarCry 2 på Platekompaniet, og GameStop (begge ligger i samme kjøpesenter med 30 meters avstand fra hverandre) solgte det til 100 kr mer enn Platekompaniet. Da er ikke valget vanskelig for min del.

Lenke til kommentar
Jeg handler ALDRI på GameStop/EB Games med unntak av tilbudene der har ved forhåndsbestillinger. Feks nå, hvor de selger LittleBigPlanet til 9 kr ved innbytte av 2 PS3 spill.

 

Hva F. EB er jo beste gameshopen vi har her i Norge, og GameStop varierer sinnsykt avhengig av besettning.

Å for guds skyld, se nå på det jævla coveret istede for å spørre den idioten bak disken som aldri har spillt det, kjøper du på GS, behold kvit INNE i coveret.

 

Morsom historie, venn av meg kjøpte viva pinata for 300 kr på gamestopt, ble lei å solgte det tilbake for 350. (offTopic)

Hvorfor er GameStop best? Ennå ikke funnet noe annet de er brukendes til enn å levere inn gamle spill.

Og det har jeg sluttet med, sparer de heller i samlingen, får ikke så mye for de uansett.

Lenke til kommentar

Verre syting enn denne tråden har jeg ikke sett på lenge. Er du ikke fornøyd med prisen du får for de gamle spillene dine hos Gamestop? Her er et tips: Ikke selg de til butikken, det er ingen som tvinger deg. Kjøp og salg av brukte spill er et unikt tilbud som det er helt frivillig å benytte seg av. Mange tror at det er betjeningen i butikken som bestemmer hvor mye man får per spill, avhengig av hvor nytt det er, og hvor lite/mye riper det er i det. Dette stemmer ikke. Alle priser blir hentet fra databaser, som vi i butikken ikke har mulighet til å styre. Alt blir styrt fra "øverste hold". Jeg klarer ærlig talt ikke å forstå hvordan man kan hisse seg opp over dette. Benytter man seg av tilbudet, så er det fint. Gjør man ikke det, så er det også helt greit. Å hisse seg opp for at man ikke fikk så mye igjen som man forventet, er ikke greit.

Lenke til kommentar

Veldig enig Tobe_.

 

Jeg handler rett som det er på GameStop. Lenge siden jeg har byttet inn noen spill, men det hender jeg gjør det. Spill jeg aldri hadde spilt mer uansett.

 

Det jeg synes er litt morsomt er når brukte spill koster mer enn nye, men jeg regner med at dette bare er en glipp? Skjønner at man ikke ser gjennom alle spillene i brukthylla og skjekker med nye priser hele tiden.

 

Jeg synes også prisen på bruktspill er ganske høye på en del spill, spesielt spill som ikke er helt nye, men ikke veldig gamle heller. Ta Bully f.eks. På GS på Aker Brygge har de dette spillet til 499. Det er alt for mye. Har sett det flere steder til 299 nytt (Spaceworld til og med)

Lenke til kommentar

Problemet er jo at denne databasen dere bruker tydeligvis er ganske på viddene i visse situasjoner, da spesiellt i hvordan "øverste hold" setter prisene ut igjen.

Dette gjør jo at dere ikke er konkuransedyktige, og folk vil alltid finne steder i butikk som har det rimeligere.

Dette gjør nok at endel undres, da dere har så mye brukte spill, som dere samtidig virker å tro dere kan ta full pris igjen for.

At dere bare er talerør for makta er ingen bombe, da det som regel er sjefene som bestemmer i en butikk ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Det jeg synes er litt morsomt er når brukte spill koster mer enn nye, men jeg regner med at dette bare er en glipp? Skjønner at man ikke ser gjennom alle spillene i brukthylla og skjekker med nye priser hele tiden.

 

Nei, dette skal ikke skje. Det hender seg at det skjer en glipp, og forstår godt at kunder reagerer på det.

 

Jeg synes også prisen på bruktspill er ganske høye på en del spill, spesielt spill som ikke er helt nye, men ikke veldig gamle heller.

 

Er enig i at mange bruktspill koster mye mer enn de burde. Men er det et spill vi ikke har så mange inne av (kanskje ingen), så er prisen kunden får igjen for det relativt høy (som regel ca. 50% av fullpris), og da blir utsalgsprisen vår også desto høyere. Men syns også det er mange spill som koster veldig lite, som jeg gladelig kunne betalt enda mer for. Ta feks. GTA 3 til PS2. Visst er det gammelt, men det er i mine øyne et av de beste spillene i GTA serien. Det selger vi til kun 79,-.

 

Problemet er jo at denne databasen dere bruker tydeligvis er ganske på viddene i visse situasjoner, da spesiellt i hvordan "øverste hold" setter prisene ut igjen.

Dette gjør jo at dere ikke er konkuransedyktige, og folk vil alltid finne steder i butikk som har det rimeligere.

Dette gjør nok at endel undres, da dere har så mye brukte spill, som dere samtidig virker å tro dere kan ta full pris igjen for.

 

Helt klart. Som nevnt, så er det mange spill som koster mye mer enn de burde. Konkurransedyktig vil jeg nok si vi er, siden det er få andre kjeder som har det konseptet med kjøp og salg av brukte spill. Game har samme konseptet, men vet av erfaring at de er mye, mye strengere på hva de tar inn og ikke (hvor ripete dvd platen kan være, hvor gammelt spillet er osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...