Gå til innhold

Gamestop hattråd- Aldri handle der mer


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Brother in arms for en uke siden, med tanke på coop online. Jeg var usikker på om det var coopmulighet og spurte derfor i butikken. Det mente de det var. Da det viste seg at det naturligvis ikke stemte, ville jeg returnere varen pga feilinformasjon.

 

Trasket ned i butikken lørdag og fikk beskjed om at dette var helt umulig uten kvittering. Det var jo en stor sannsynlighet for at jeg løy. Vel, det er jo egentlig rimelig, selv om jeg mener det er dårlig kundeservice. Uansett, så fikk jeg skrevet ut kontoutskrift fra nettbank og gikk tilbake.. da hjalp plutselig ikke kvittering allikevel.

 

neida.. masse andre dårlige unnskyldninger og faenskap..

 

I tillegg skulle jge bytte Wario land og de tilbød seg faktisk å kjøpe et 2-3 uker gammelt spill for 170 kroner.. Fuck off!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig med deg. De har helt vanvittige utsalgspriser (699 for nyere spill? Rart de selger noen i det hele tatt...), og lave byttepriser på brukte spill. Forstår at de må kjøpe de billig og selge dyrt for å tjene penger, men det finnes en mellomting. Har flere ganger sett at brukte spill faktisk selges dyrere enn nye spill (samme spillet) også.

 

Jeg handler ALDRI på GameStop/EB Games med unntak av tilbudene der har ved forhåndsbestillinger. Feks nå, hvor de selger LittleBigPlanet til 9 kr ved innbytte av 2 PS3 spill.

Lenke til kommentar

Bytta inn 6 360 spill, og fikk i overkant av 600kr for dem. Fair enough når jeg trenger pengene og ikke gidder å styre med å selge dem på steder som f.eks finn.no, selv om fortjenesten kunne vært mye høyere.

Men er enig med at man får veldig lite for et spill i forhold til hva de selger dem for!

Lenke til kommentar

Men hovedpoenget mitt er elendig kundeservice. Når de feilinformerer meg så burde det vært en smal sak og bare gitt meg pengene igjen. Har selv jobbet i butikk, og vet at det er enkelt.

 

men nå måtte jeg dra tilbake og snakke med sjefen, og de måtte sjekke hoveddatabase og i tillegg søke kongen om råd før jeg kanskje fikk penene igjen..

 

Får nesten lyst til å kontakte forbrukerrådet bare for å lage helvete.. men vet ikke om jeg gidder..

 

har jo egentlig lyst til å spille singleplayerdelen, men er så jævlig mange spill som kommer nå, som frister mer. Som gears of war 2, fable 2, fallout 3, left4 dead...

 

kjipt det er så få gamebutikker...

Lenke til kommentar

Hei

 

Om du ser bak på coveret til xbox-spill, så står det ganske tydelig der,

singleplayer 1, multiplayer 2-20, coop står det ikke noe om. Jeg anbefaler å rådføre seg med cover, i tillegg til de ansatte.

 

Når det gjelder kvittering, så må de se gjennom butikk-journalen for den dagen, og denne kan være lang. Der står det om alt som skjer i kassen.

 

De har det med å sette lav innbyttepris på ting de ikke tror kommer til å selge mer enn som byttes inn. Tenk på at de kjøper spill privat til en fix sum, og spillet blir satt ned i pris senere. Da har de mistet de pengene. Av spillprodusentene tjener de en prosentandel eller lignende.

 

Men å si at du aldri skal handle der mer pga. noen ansatte, som sikkert i god tro solgte deg spillet, blir feil. Gamestop har helt greie priser, og et unikt tilbud med brukt salg/kjøp. Hvordan kjeden behandler sine ansatte, blir en annen sak.

 

Mvh Felz

Lenke til kommentar

Oki, så det er billigere i butikkene enn webbutikken til elkjøp?

Edit: om du har personalrabatter så gjelder ikke de.

 

Edit2: Jeg er ikke her for å snakke priskrig med noen, alle har egne priser. En kjapp titt på expert sine sider påviste billigere spill enn elkjøp. Forumpriskrig er jeg ikke med på.

Endret av felzius
Lenke til kommentar

Blablabla, dårlige unnskyldninger.. Elendig kundeservice uansett hvordan du vrir og vender på det. Bryr meg ikke om journaler og dritt som må gåes igjennom. Burde vært unødvendig.. Det er lettere å beholde kunder, enn å skaffe nye. En viktig måte å beholde kundene på er lojalitet, og dårlig kundeservice er ikke veien å gå..

 

Andre får gjøre som de vil, men jeg vil ikke handle på gamestop/ebgames lengre.

 

Og ja, jeg er en sta faen med elefanthukommelse. Boikotter enda nokia pga noe som skjedde i 98 og nekter å kjøpe Ford pga dekkskandalen for 6 år siden..

 

Så bye bye Gamestop. Gamestop = no shop!

Endret av husgutt
Lenke til kommentar

Har selv sluttet å kjøpe spill i sånne forretninger, rett å slett fordi man får spillene billigere andre steder. Når steder som SpaceWorld faktisk har enkelte spill billigere blir det veldig feil...

 

Og de koselige og service-innstilte ansatte som de hadde før, er dessverre borte kan det virke som, spurte om hjelp angående et spill, den ansatte sa bare "har ikke spilt det" som egentlig er greit nok. Tuslet til Expert, han der kunne heller ikke svare med en gang, men han sa at om jeg ville kunne han åpne så jeg kunne se etter i manualen.

 

Der ble spillet kjøpt, 50kr billigere enn Gamestop.

Lenke til kommentar
Personalrabatter? Det har jeg vel ikke nevnt? Det har jeg ikke... Flere nyere spill koster 499,- i butikken. De siste jeg har kjøpt der er Metal Gear Solid 4 (PS3), Mercenaries 2 (X360) og Brothers In Arms (X360). Alle har kostet 499 på enten Elkjøp eller Lefdal.

For å ikke snakke om knalltitler på release til knallpriser. Som for eks Halo 3, GTA IV osv, til 399,-

Lenke til kommentar
Personalrabatter? Det har jeg vel ikke nevnt? Det har jeg ikke... Flere nyere spill koster 499,- i butikken. De siste jeg har kjøpt der er Metal Gear Solid 4 (PS3), Mercenaries 2 (X360) og Brothers In Arms (X360). Alle har kostet 499 på enten Elkjøp eller Lefdal.

 

Snakket med Platekompaniet og de sa at de hadde som policy å prise de nyeste titlene til 499,-.

Det er i butikk om noen lurte, så at Elkjøp og Lefdal også følger dette overrasker meg ikke.

 

Og avtalen med LBP til 9,- er reneste svindel spør du meg når man ser hva de tar for spillene du leverer inn, og uansett hvordan man vrir på det blir det en dårlig deal ;)

Lenke til kommentar
Og avtalen med LBP til 9,- er reneste svindel spør du meg når man ser hva de tar for spillene du leverer inn, og uansett hvordan man vrir på det blir det en dårlig deal ;)

Jeg klarer ikke helt å se hvordan det er svindel... Jeg bestilte 2 spill på komplett (2 spill til 99 kr, pluss porto på 39 kr...), og byttet de inn mot LBP til 9 kr. Total kostnad: 246 kr. Slå den! :)

Lenke til kommentar
Og avtalen med LBP til 9,- er reneste svindel spør du meg når man ser hva de tar for spillene du leverer inn, og uansett hvordan man vrir på det blir det en dårlig deal ;)

Jeg klarer ikke helt å se hvordan det er svindel... Jeg bestilte 2 spill på komplett (2 spill til 99 kr, pluss porto på 39 kr...), og byttet de inn mot LBP til 9 kr. Total kostnad: 246 kr. Slå den! :)

 

Ok, sett fra mitt perspektiv med spillene jeg har i hylla da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...