Rabatami Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Sitter og ser etter en ny pc til samboeren min. Kravet er at WotLK kan kjøres på full guffe fra og med 13. november Har sett litt på andre poster her, og ser at man kan få en pc helt ned i 4-5k som kan kjøre wow på full flyt, siden det er fra steinalderen, men tenker som så at man like greit kan dra på med litt til når man først kjøper nytt maskineri. Skal ikke overklokke, men vil ha mulighet for å oppgradere senere, gjerne med ny prosessor og et nytt skjermkort Tok utgangspunkt i Gamer i05 på komplett http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10274 De endringene som jeg ser for meg er å endre: Hovedkort til: - Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 CPU til: - Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan RAM: - Hjelp! Kunne tenkt meg 4 gig, men usikker på hvilken type som passer Skjermkort: - XFX GeForce 9800GT 650M 512MB OC GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI w/Assassins creed Har et 9800 fra XFX i min egen pc, og er veldig fornøyd med det, men er åpen for tips her og. Og til slutt om strømforsyningen holder, er en 550W som står i. Dette endte på kr 7209 uten mer RAM, og kunne tenkt å holde meg i det området, om ikke lavere. Trenger ikke mus eller skjerm. Ser dette greit ut? Sikkert mange som tenker at det er overkill for wow, men som sagt så tenker vi å heller bruke litt ekstra for å få en pc som ikke blir utdatert med en gang, og da evt kan oppgraderes når den tid kommer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Hovedkort og cpu er grei, har forslag til andre ting du bør ha med/ bytte ut: minne skjermkort skjermkortet jeg har lagt som forslag er kraftigere i forhold til pris, skulle budsjettet ikke strekke til ville jeg heller ha tatt 4850, ATi å anbefale uansett valg av skjermkort, mer for pengene. Med 4gb minne trenger du 64bit operativsystem for å yte maks av minnet Endret 13. oktober 2008 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå