Gå til innhold

Starcraft II blir trilogi (PC)

Anbefalte innlegg

Synst det er topp at det blir 3 spill jeg! Har heller ingen problem med at Blizzard tjener penger. Hvorfor skal de ikke gjøre det?

Det som gjør Blizzard bedre i mine øyne er at de bygger navnet og produktene sine rundet faktisk produktet å ikke markedsføringen. Slik som EA stort sett gjør. Det fører til at man får mye mer for pengene man betaler. Vill mye heller betale 1200kr over 3 år får 90 Blizzard oppdrag enn. 400kr for 1000 oppdrag i et hypa trendy EA spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.. ser ikke problemet.

Starcraft fans og gamere som ikke har råd til å kjøpe seg spill?

Slutt å syt.

Du ser ikke problemet? Du ser ikke at folk synes det er et problem om due må bruke mer penger? At man synes det er verd det er så sin sak, men det krever da vitterlig ikke store innlevelsen for å se problemet?

Personlig er jeg ikke så opptatt av prisen, men 1 år mellom hver campaing er for mye synes jeg, kan ikke skjønne at de skal kunne trenge så mye tid på det. Jeg mener de bør intensivere jobbingen litt og få ned denne tiden.

AtW

Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke ser dette for noe annet en pengesuging fra Blizzards side.

Hvordan vet du at det vil bli så mye dyrere enn om det var et enkelt spill da?

Jeg vet ingenting om det, jeg ser kun at de har gått fra en komplett utgivelse til tre. Jeg ser at de mest sannsynlig vil tjene grovt på det. Har forresten ingen problemer med at Blizzard vil tjene penger, syns bare dette kommer på et merkelig tidspunkt, å her er det ikke snakk om å lage tre spill. Men dele et opp i 3.

Tydeligvis ganske vanskelig, siden de ellers måtte utsatt spillet.

Sier de. Å på det tidspunktet jeg sa det var jeg ikke klar over at Blizzard sa at de ikke var startet på de andre kampanjene.

Nei, de to siste kampanjene blir ikke ferdige samtidig som den første.

Du quoter en post jeg gjorde morningen da det var kommet omtrent 4 linjer med info her i gården.

Hvordan vet du hva prisen blir?

Sa bare at jeg ikke er villig til å betale 1200kr for et spill som i utgangspunktet skulle koste 399-499. Vet ikke hva prisen vil bli, men tipper 399 +299 +299. Jeg er ikke Jesus selv om noen tror det, så jeg som alle andre må leve i uvissheten.

Ellers er jeg helt enig med Ghaudan. Å til dere som ser på dette som tre spill? Hæ? 3 cover betyr ikke tre spill. Å Blizzard klarte å presse inn 4.3 kampanjer i WC3, å jeg følte meg ikke akkurat snytt på lengden. Håper og tror jo uansett dette blir fantastisk la meg påpeke dette, Å jeg er glad for at MP blir tilgjengelig innen omtrent ca kanskje muligens et år. Men når jeg sammenligner med spill som Oblivion, Fallout3 o.l, så ser jeg på SC så skjønner jeg ikke hva som tar så forbanna lang tid?! Kanskje jeg skjønner det bedre en gang ute i 2010-2011.

Ellers håper jeg alt blir tilgjengelig for kjøp over nett, noe alla Steam. DER kunne Blizzard tjent penger, samtidig rettferdigjort det med at det er kundevennlig og krever en god del service o.l.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvorfor disse ekstra "spillene" er å regne som fullverdige spill når ikke The Frozen Throne var det i sin tid?

Det lukter melking for harde livet her ja, greit og dele spillet opp i tre deler, men da syntes jeg ekstra pakkene burde bli rangert som utvidelser og ikke fullverdige spill, for da går vell fort prisen fra rundt 249kroner og opp mot 449kroner+?

På den andre siden så er det ikke verdens undergang, det som hadde vært helt tragisk var om du MÅTTE ha alle spillene for og kunne spille alle rasene online, men skal ikke avsluttingen i spillet være lik med alle utgavene? Da syntes jeg det rett og slett er dårlig og kalle de fullverdige spill som alle tre faktisk har den samme avsluttingen..

Det som irriterer meg mest, og det som virkelig beviser at Blizzard har gått fra og være et av de få selskapene igjen som tenke mer på spillerne sine enn pengesekken over til og bli langt mer griske er det faktum at det skal være null støtte for modifisering i både StraCraftII og DiabloIII? Med andre ord så er det kun Blizzard selv som skal lage ekstra baner og innhold til online delen til begge spill? Og dette må betales for? Det vil da ikke finnes noen form for MapEditor eller andre muligheter for frivillige privatpersoner å gjøre dette selv som det alltid har vært med tidligere titler? Det er utrolig trist syntes jeg, for de beste banene blir gjerne laget av privatpersoner, det blir langt mer og kose seg med når privatpersoner kan sitte og mikse baner og modifikasjoner, men nå skal altså Blizzard utelukkende gjøre dette selv og vi må betale penger for det ekstra innholdet? Ergo ekskluderer de våre egne muligheter til og modifisere og trikse på egenhånd, samtidig som de nå skal kreve penger for noe de gav ut gratis før i tiden? Helt klart et STORT skritt i gal retning i mine øyne :(

Lurer på om kanskje Activision har hatt en finger med i spillet her?

Lenke til kommentar

Det er helt klart også press i fra utgiver. Men jeg ser ikke problemet med at folk må betale ekstra for å få resten av serien. Det er ikke snakk om full pris. Og det blir en betaling i året. Jeg har sett værre priser enn dette. Hva med de som tar 700 for et spill? Dere betaler også villig mer for spesielversjoner og Collectors Ed.

Betaler gjerne for alle tre, så lenge jeg er fornøyd med det forrige spillet.

Lenke til kommentar

Mye sutring her. Selv driter jeg i pris. Originalen var fantastisk. Kampanjene fantastisk. Historien fantastisk. Rett og slett et topp spill som har holdt seg godt i årevis.

Det ble linket et intervju litt på forrige side. Der kommer det klart fram at det er snakk om ekspansjonspakker. Ingen vet hva prisen blir, men ekspansjonspakker er da vitterlig rimeligere.

Og hva så om blizz vil tjene penger. Det er en bedrift. Den har aksjonærer. Selvsagt er de interessert i å tjene penger. Er ikke vi alle det ?

Jeg gleder meg iallefall til dette spillet. Jeg forventer ikke at det kommer i år. Heller ikke til neste år. Med mindre blizz har snudd helt om så har de ikke pleid å komme med deadlines. De har pleid å gi ut spillene sine når de er ferdige. Ikke før.

Lenke til kommentar

Kva vil dette bety for Multiplayer delen?

Har vi tilgang på battle.net frå første dag?

Det er multiplayer delen som har gjort starcraft det største innan sin sjanger. Og det er det eg minnast når eg tenkjer på spelet.(dette er individuelt dog) Det blir synd om vi må eventuelt vente til heile trilogien har kome ut. Trur ikkje det er eit godt trekk i alle fall!

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg mest, og det som virkelig beviser at Blizzard har gått fra og være et av de få selskapene igjen som tenke mer på spillerne sine enn pengesekken over til og bli langt mer griske er det faktum at det skal være null støtte for modifisering i både StraCraftII og DiabloIII? Med andre ord så er det kun Blizzard selv som skal lage ekstra baner og innhold til online delen til begge spill? Og dette må betales for? Det vil da ikke finnes noen form for MapEditor eller andre muligheter for frivillige privatpersoner å gjøre dette selv som det alltid har vært med tidligere titler? Det er utrolig trist syntes jeg, for de beste banene blir gjerne laget av privatpersoner, det blir langt mer og kose seg med når privatpersoner kan sitte og mikse baner og modifikasjoner, men nå skal altså Blizzard utelukkende gjøre dette selv og vi må betale penger for det ekstra innholdet? Ergo ekskluderer de våre egne muligheter til og modifisere og trikse på egenhånd, samtidig som de nå skal kreve penger for noe de gav ut gratis før i tiden? Helt klart et STORT skritt i gal retning i mine øyne :(

Kilde på dette? Halve moroa i WC3 og SC er jo custombretta.

Lenke til kommentar

Her var det veldig enten eller.

Tror jeg tar en litt mer avventende posisjon istedenfor å klarere "dritfett, 3 spill", eller "æsj, pengeslukere".

Leverer de 3 fullgode spill så er det flott det - takk til Blizzard sier jeg da. Ender dette opp som "Sims IKEA Home stuff" utvidelsepakker så står jeg over.

Å sitere pressetalsmenn og si "slik blir det" er litt på huet spør du meg. Ja tenk, selv pressetalsmenn fra Blizzard.

Lenke til kommentar
Jeg forventer ikke at det kommer i år. Heller ikke til neste år. Med mindre blizz har snudd helt om så har de ikke pleid å komme med deadlines. De har pleid å gi ut spillene sine når de er ferdige. Ikke før.

Utgiver vil alltid holde en deadline over hodet, å 2009 har alltid vært den. Så vi får nok se SC iløpet av neste år.

Jan har forøvrig en kjempepoeng, er nok ingen andre utgivere som kunne kommet seg unna med dette å fortsatt beholde støtten fra folket. Å jeg tilgir dem den dagen jeg putter discen i spilleren regner jeg med.

Lenke til kommentar

Nå har expansions som Blizzard har gitt ut vært like store som det orginale spillet, en trend de tydeligvis forsetter med å dele hele Starcraft 2 i 3 deler.

Personelig hadde jeg sett at spillet var samlet. At det kom på f.eks 3 DVD'er hvor hver DVD var en forskjellig rase. Det jeg frykter nå er at jeg f.eks må vente 2 år på å spille Protoss campaign etter å ha spilt gjennom Terran campaign.

Og siden de så og si ikke har noen deadline for når spillet skal være ferdig, ser jeg ikke problemet med å kunne gjøre ferdig alle 3 campaignene og gi ut alt samlet som et spill.

Som folk sier, vi har ventet lenge. Om vi venter ett år lenger for å få det samlet tror jeg ikke folk har alt for mye i mot.

Alternativt kjøpe spillet, putte det i hylla, kjøpe expansion #1 og putte det på hylla og til slutt kjøpe expansion #2 for så å begynne å spille. Ikke akkurat et godt alternativ da det innebærer å leve i den egen lille gamer bobble hvor Starcraft 2 er et ukjent fenomen.

Greit at spillet er stort, men ikke så stort at du ikke får plass til alle DVD-platene i ett cover. :p

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...