Gå til innhold

Starcraft II blir trilogi (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lei? Aldri i livet. På dei fleste RTS har du campaign, SP og MP. Etter campaign så går ein over til SP, eventuelt MP. På SP er det endå mindre variasjon, på campaign er det noko nytt heile veien, du blir kjend med karakterar, ting skjer osv.

 

Eg runda HOMM3 med kodar kun for å få med meg historien. Putta inn ein masse svarte dragar og auto combat.

Lenke til kommentar

Se slutten av dette intervjuet for oppklaring i alt dere whiner om.

 

http://www.mymym.com/en/coverage/529/18.html

 

Oppsummering:

Første release er hovedspillet. 1 Campaign, 3 spillbare raser og World editor.

De to andre releasesene er expansions. Hver av expansionsene har en ekstra campaign og nye enheter til multiplayer og annet snacks.

 

Altså, det som skjer er at vi har blitt lovet 2 expansions før spillet er blitt gitt ut. Kan folk slutte å gråte nå? Takk skal dere ha.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg whine for mye, med tanke på at jeg selv ikke klarte å få med meg hva som ble sagt nok til at jeg "angrep" en post.

 

Men feil, om du ser interjuet i linken til nailer, så blir de exp, med nye units (for mp også) og missions.

 

Kort sagt:

 

Terran campaign blir "spillet" sc2, dette kommer med full multiplayer støtte og world editor.

Zerg campaign blir første exp, den kommer logisk nok med zerg delen av historien, uvist hvor mange og hvilke units den legger til. Denne har de anslått vil komme ca 1 år etter release av sc2 (terran).

til slutt vil vi se protoss campaign som også da blir den siste exp planlagt per i dag.

 

Burde oppklare endel for de som lurer. Og er positivt på mange måter i mine øyne, da exp status forhåpentligvis betyr at prisen blir lavere enn 3x400.

Lenke til kommentar
jeg kom hit for å være sint på idioter som whiner om akkurat dette, men her er det jo ingen! imponerende!

 

dette er genialt spør du meg, og ikke så forferdelig annerledes fra hva de har gjordt tidligere med sine RTS serier. eneste forskjellen er at "expansionene" vil være stand alone

 

Du får komme tilbake og kjæfte på meg. Blizzard gjer dette for penga og kom ikkje her og seie at dette er tull!

Lenke til kommentar
jeg kom hit for å være sint på idioter som whiner om akkurat dette, men her er det jo ingen! imponerende!

 

dette er genialt spør du meg, og ikke så forferdelig annerledes fra hva de har gjordt tidligere med sine RTS serier. eneste forskjellen er at "expansionene" vil være stand alone

 

Du får komme tilbake og kjæfte på meg. Blizzard gjer dette for penga og kom ikkje her og seie at dette er tull!

 

Troll troll is troll.

Lenke til kommentar
Nå var det vel på grunn av at de ikke hadde kommet langt nok på alle kampanjene. Faktisk var det skisser av Protoss og Zerg igjen enkelte steder. Det var dette eller å vente 2 år eller noe.

Aldri om det hadde tatt 2år til. Blizzard har hatt en deadline på Starcraft som alle andre, at de skulle ha bommet på den med 1.5år finner jeg ganske usannnsynlig. Min hypotese er at Blizzard ville gjøre mer ut av kampanje delen på SP, mens Activision presset på for release i første halvår 2009. Dermed ble dette en middelvei for begge parter. En annen er at dette var bestemt for lenge siden, å alt dette om at de er kommet for sent i utviklingen bare er bullshit. Å de har kommet så langt i utviklingen som fremdriftplanen tilsier. Dermed er $$$ stikkordet også hos Blizzard nå.

 

Uansett syns jeg det lukter surt av hele greia. Samtidig gleder jeg meg jo sinnsykt til mange timer i selskap med drømmedama Kerrigan! Å den følelsen du har i tiden fra du deployer siege tanks til den første salven gjaller avgårde mot pysete Protoss som ikke kan gjøre annet enn å fise ut sine siste elektroner.

Lenke til kommentar

Selv om Blizzard har rundt 100 personer i CG-teamet tror jeg nok det ville ha tatt tid. Og om de fremdeles har skisser som ikke er ferdige så sier det seg selv at disse skissene kan endre seg, og å lage CG tar lang tid.

 

Jeg betviler ikke at det er press i fra utgiver som gjør at Blizzard velger å gjøre dette, men CG med kvaliteten som Blizzard klarer er ikke gjort på en to tre.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke ser dette for noe annet en pengesuging fra Blizzards side.

Hvordan vet du at det vil bli så mye dyrere enn om det var et enkelt spill da?

 

De har visstnok utviklet dette som et spill i hva? 4år? Så nå plutselig blir det tre spill? Hvor vanskelig er det å putte alle kampanjene i samme pakke?

Tydeligvis ganske vanskelig, siden de ellers måtte utsatt spillet.

 

Om spillet blir enormt, hva så?

Det betyr at de bruker enda lenger tid på å få spillet ut.

 

Her er det snakk om tre spill som skal komme nesten samtidig såvidt jeg har forstått? Å alle er ferdigutviklet når det første kommer?

Nei, de to siste kampanjene blir ikke ferdige samtidig som den første.

 

Men jeg er ikke villig å betale 399x3 for det.

Hvordan vet du hva prisen blir?

Lenke til kommentar

Men så er de ikke expansion packs men standalone "expansions". Fantastisk å sende regningen til singel player fantastene på denne måten, det er jo ikke som singelplayer sliter nok med pirat kopiering som det er.

 

Jeg elsker blizzard, de har alltid stått for kvalitet og har vært mye mer kunde rettet enn andre utviklere, men dette lukter det av. Nå vet jeg ikke hvordan det blir med hvert campaign osv, men kan se for meg at svært mange kjøper terran og laster ned zerg og protoss. Og hvis zerg delen kommer med nye units til MP som jeg kanskje må betale 399 for da sier jeg takk og farvel.

 

Alt i alt får jeg vel vente og se hvordan det blir, tviler ikke på at blizzard kan få det til, men jeg ser ikke for meg å betale full pris for ett campaign. Grunnarbeidet er tross alt gjort og betalt for i første campaign.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...