Gå til innhold

Starcraft II blir trilogi (PC)

Anbefalte innlegg

vente 2-3 år? Du mener det tar dem 2-3 år å legge alle dvdene i en boks i stedet for 3?

Hvilken jobb er det du har til daglig? :p

Kanskje du skal lese kildene før du utaler deg. Ikke alle kampanjene er kommet like langt. Det var dette eller å vente til disse var ferdig, noe som kan ta et par år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vente 2-3 år? Du mener det tar dem 2-3 år å legge alle dvdene i en boks i stedet for 3?

Kanskje du skal lese kildene før du utaler deg. Ikke alle kampanjene er kommet like langt. Det var dette eller å vente til disse var ferdig, noe som kan ta et par år.

Så langt jeg kan se, så var det ikke nevnt i kilden i førstepost at de ikke kom til å bli ferdig likt med alle 3. Jeg kan heller ikke se at dette kom frem i tråden før etter min post, om man ser bort ifra din, som ikke akkurat var så veldig forklarende på punktet.

Jeg skrev svar ut ifra den informasjonen jeg per da hadde, og kunne ikke se at det var noen grunn til at de ikke kunne legge alle dvdene i en boks.

Nå ser jeg at jeg får sc2 mp før, pga de prioriterer en del først, for så utgi de 2 andre, og er egentlig da happy. Men kommer heller ikke til å gi blizzard noe mer penger utenom det som trengs for å få bnet key.

Lenke til kommentar

Skjønner jo det, men er nok av folk på forumet som poster ting de tror som at det er ting de veit.

Kilder er alltid greit om man legger til info som ikke er i tråden fra før.

Men nok om det, jeg pissa på leggen.

Lurer på hva prisen blir på de forskjellige boksene.

Lenke til kommentar

Tenkte at jeg kunne linke til den terran campaign videoen som ble vist for nesten ett år siden.

Jeg har alltid vært den som har brydd meg lite om story etc, og bare gått online med en gang, men dette er noe jeg virkelig ser fram til. Gleder meg av å se at Blizzard bruker så mye tid og penger på SP delen selv om de vet at det er noe som vil bli piratkopiert i stor grad. Andre spillutviklere har ganske enkelt bare kuttet ned på alt som ikke krever at du er online for å spille. Hadde penger vært det eneste de tenkte på ville kanskje SC2 kommet ut som ett rent bnet spill slik at de ikke tapte penger på piratkopiering, og kunne spare lassevis med penger på utviklingen av campaigns.

Lenke til kommentar

Jeg ser INGEN grunn til å gjøre dette, om det ikke er for å tjene ekstra med penger.

SC (orginale) hadde 3 adskilte kampanjer, men kom ikke i 3 utgaver fordet (gjorde egentlig det, men det var kun hvordan selve boksen så ut, IKKE innholdet), så skjønner ikke hvorfor de ikke kunne gjøre det samme her.

Sånn det ligger an i dag, kjøper jeg toss kampanjen for å spille denne og få mp key, også blir det vel en tur på båten for å teste de to andre kampanjene.

Dette er vel sånn ca. det dummeste jeg har lest i dag.

Har du lest noe om hvorfor de gjør det? Nå skal jeg fortelle deg...

Design-teamet fant ut at hvis de skulle release alle 3 campaignsene samtidig måtte de kutte ned så mye at singleplayeren ville bli litt bedre enn den i warcraft 3. Ved å få lang tid på å fokusere på hver campaign får spillerene. A: Mer innhold. B: Bedre kvalitet.

Så her har du egentlig 2 valg. Et spill med amputert singleplayer, eller 3 gigantiske campaigns. Campaigns atpåtil laget av Blizzard, spillfirmaet med uendelig budsjett og skyhøye krav til kvalitet.

Så til det jeg egentlig ville poste:

Hvis man leser litt til så får man også med seg at hver "utvidelse" vil bringe nye enheter til multiplayer delen. Dette forhindrer folk i å piratkopiere de to neste kapitlene hvis de vil ha med seg hele multiplayer morroa. Jeg tipper også at det vil være billigere å kjøpe de to utvidelsene hvis man har det første spillet.

Flere positive ting:

*Hvis det blir ca 90 missions totalt i de tre campaignsene vil dette overgå antallet i StarCraft og BroodWars til sammen.

*Filmteamet kan lage enda flere råstilige filmsekvenser som vi kan sikle over.

*Multiplayer fantaster kan sette i gang å ha det gøy med starcraft tidligere enn de ellers måtte ha gjort for å vente på at hele spillet ble ferdig.

Selvsagt vil det bli dyrere, men du får det du betaler for.

Lenke til kommentar

Jeg bestemmer meg herved for å drite i at Blizzard vil fylle pengesekken og heller glede meg stort til å se hvordan de 3 spillene kommer til å se ut.

Jeg er en total avholds når det gjelder online bortsett fra Team Fortress 2, så jeg må kjøpe alle tre pakkene.

Dessuten har jeg tro på å lønne de som forer meg med det som hittil bare har vært kvalitetsspill i mine øyne.

Lenke til kommentar
Copy that. Vi er i 2008 og da må det gå an å ha 3-4 DvD9 plater per spill Var jo 8cd plater på Baldurs Gate2 (om jeg ikke husker feil) og det var ikke mye snakk om å utgi spillet i 4-5 forskjellige pakker av den grunn. Griskhet er vel et mer passende ord i stedet for "øh.. spillet ble for stort lissom, så vi eh.. gir det ut i 5... nei vent! 3 deler! Det høres passende ut. Da vil folk kjøpe. :no:

Så du kunne altså ha tengt deg og kjøpt et spill med 90 vellfylte level og betalt 1200.- for hele pakken?

Det er et snilt estimat på hva disse 3 spillene vil koste til sammen og 3x arbeidet til ett spill blir i hvertfal 3x prisen av et fullverdig spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Copy that. Vi er i 2008 og da må det gå an å ha 3-4 DvD9 plater per spill Var jo 8cd plater på Baldurs Gate2 (om jeg ikke husker feil) og det var ikke mye snakk om å utgi spillet i 4-5 forskjellige pakker av den grunn. Griskhet er vel et mer passende ord i stedet for "øh.. spillet ble for stort lissom, så vi eh.. gir det ut i 5... nei vent! 3 deler! Det høres passende ut. Da vil folk kjøpe. :no:

Så du kunne altså ha tengt deg og kjøpt et spill med 90 vellfylte level og betalt 1200.- for hele pakken?

Det er et snilt estimat på hva disse 3 spillene vil koste til sammen og 3x arbeidet til ett spill blir i hvertfal 3x prisen av et fullverdig spill.

Jeg kunne ha tenkt meg at de utga hele sulamitten som ett og samme spill og kjøpe det til 4-500 NOK. Men men. Man får det ikke alltid som man vil og selv om jeg er litt imot det, så er det vel en tanke man venner seg til og til slutt blir jeg vel sittende med alle spillene likevel tenker jeg =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Hvordan vet dere at alle "delene" er ferdigutviklet når den første kommer ut?

Om de ikke setter flere år mellom hver lansering bør det være så godt som ferdig ihvertfall. Programmering, Unit-kartet og balanseringen må jo være klar på første del. En kampanje del er en smal smak iforhold til grunnarbeidet.

Å lage en campaign med 30 mission og sikkert noen cinematics er nok ikke en smal sak. Ser at noen mener prisen blir for mye. Men tror nok ikke det blir 3x399. Blir nok 1x399 + 2x199.

Se på Sims2 serien. Skal du ha Sims2 pluss alle de ekspansjon pakkene som er laget senere kommer du opp i en idiotisk sum. Og allikavel et spill som jeg tviler på har tatt lenger tid å utvike en det SC2s 3 deler gjør til sammen. Synes prisen reflekterer arbeidet som blir gjort.

Lenke til kommentar
Hvordan vet dere at alle "delene" er ferdigutviklet når den første kommer ut?

Om de ikke setter flere år mellom hver lansering bør det være så godt som ferdig ihvertfall. Programmering, Unit-kartet og balanseringen må jo være klar på første del. En kampanje del er en smal smak iforhold til grunnarbeidet.

Å lage en campaign med 30 mission og sikkert noen cinematics er nok ikke en smal sak. Ser at noen mener prisen blir for mye. Men tror nok ikke det blir 3x399. Blir nok 1x399 + 2x199.

Se på Sims2 serien. Skal du ha Sims2 pluss alle de ekspansjon pakkene som er laget senere kommer du opp i en idiotisk sum. Og allikavel et spill som jeg tviler på har tatt lenger tid å utvike en det SC2s 3 deler gjør til sammen. Synes prisen reflekterer arbeidet som blir gjort.

Da jeg sa dette var ikke klar over at Cinematics ikke var laget. Uansett har de hatt VELDIG lang tid på å utvikle dette, så jeg føler meg litt lurt.

Vel nå trekker du frem EA, føler ikke at det er rettferdig og trekke frem den pengemaskinen som eksempel.

Om prisen reflekterer arbeidet får vi vel se om 2-3år :)

Lenke til kommentar

Jeg ser INGEN grunn til å gjøre dette, om det ikke er for å tjene ekstra med penger.

SC (orginale) hadde 3 adskilte kampanjer, men kom ikke i 3 utgaver fordet (gjorde egentlig det, men det var kun hvordan selve boksen så ut, IKKE innholdet), så skjønner ikke hvorfor de ikke kunne gjøre det samme her.

Sånn det ligger an i dag, kjøper jeg toss kampanjen for å spille denne og få mp key, også blir det vel en tur på båten for å teste de to andre kampanjene.

Dette er vel sånn ca. det dummeste jeg har lest i dag.

Har du lest noe om hvorfor de gjør det? Nå skal jeg fortelle deg...

Design-teamet fant ut at hvis de skulle release alle 3 campaignsene samtidig måtte de kutte ned så mye at singleplayeren ville bli litt bedre enn den i warcraft 3. Ved å få lang tid på å fokusere på hver campaign får spillerene. A: Mer innhold. B: Bedre kvalitet.

Så her har du egentlig 2 valg. Et spill med amputert singleplayer, eller 3 gigantiske campaigns. Campaigns atpåtil laget av Blizzard, spillfirmaet med uendelig budsjett og skyhøye krav til kvalitet.

Nå har vi allerede vært igjennom dette, at det i utgangspunktet kunne forstås sånn via kilden i førstepost, som at de skulle utgi alle 3 likt.

Og de trenger ikke kutte ned på noe som helst, men de måtte evt ha utsatt release litt om de skulle hatt alle 3 kampanjene i en boks. Er jo ikke som at blizzard aldri har utsatt en release før.

Blizzard har desverre ikke uendelig budsjett og kravene har blitt merkbart lavere etter de ble kjøpt opp og ikke selv kan bestemme når ting releases og hvordan de skal være.

Lenke til kommentar
Jeg kunne ha tenkt meg at de utga hele sulamitten som ett og samme spill og kjøpe det til 4-500 NOK. Men men. Man får det ikke alltid som man vil og selv om jeg er litt imot det, så er det vel en tanke man venner seg til og til slutt blir jeg vel sittende med alle spillene likevel tenker jeg =)

Jeg kunne tenkt meg at de ga meg spillet, sammen med en bunke penger og masse villige blondiner. Kanskje ikke så smart og rasjonelt, men drit i det. Jeg vil ha alt.

Lenke til kommentar
Blizzard har desverre ikke uendelig budsjett og kravene har blitt merkbart lavere etter de ble kjøpt opp og ikke selv kan bestemme når ting releases og hvordan de skal være.

Haha fy faen så mye dumt man kan lese på internett. Blizzard ble kjøpt av Havas i 98, og samme år ble Havas kjøpt av Vivendi. Kan nevnes at Starcraft kom ut i 98, og at Diablo 2 kom ut i 00.

Mener du at for ti år siden så var det merkbart at Blizzard spill ble dårligere?

Lenke til kommentar

Haha fy faen så mye dumt man kan lese på internett. Blizzard ble kjøpt av Havas i 98, og samme år ble Havas kjøpt av Vivendi. Kan nevnes at Starcraft kom ut i 98, og at Diablo 2 kom ut i 00.

Mener du at for ti år siden så var det merkbart at Blizzard spill ble dårligere?

Blizzard North was originally an independent company. It was established in 1993 under the name Condor, founded by Max Schaefer, Erich Schaefer, and David Brevik. The company was purchased and renamed by Blizzard about six months before the release of their hit PC game, Diablo, in 1996. Diablo proved to be incredibly successful, and their 2000 sequel Diablo II was more successful yet. An expansion pack followed the year after.

By June 2003 two new games were in production. However on June 30, 2003, several key employees left Blizzard North to form the new companies Flagship Studios (8 moved here) and Castaway Entertainment (9 moved here).[citation needed] The Blizzard North exodus continued on with around 30 employees leaving the company in total.

The resignations were partly due to a conflict with Blizzard Entertainment's owner, Vivendi, and partly due to employees wishing to start something new. Back at Blizzard North, however, they would have a common effect; of the two unannounced games that were in production at the time, one was now forced to be canceled. Blizzard Entertainment has since said the canceled game was a "Blizzard North kind of game".

On August 1, 2005, Blizzard Entertainment announced the closure of Blizzard North. A key reason for the closure was Blizzard North's poor development of what was to be Diablo III which did not meet the expectations of Vivendi. Former Blizzard North staffers including Joseph Lawrence, Wyatt Cheng and Matt Uelmen subsequently appeared in the credits of Blizzard's next retail release, World of Warcraft: The Burning Crusade. The work of former Blizzard North artist Phroilan Gardner was also featured in editions of World of Warcraft: The Trading Card Game around the same time.

Dekker vel hva jeg tenkte på i den sammenhengen. Ordla meg litt dumt, men det får så være, sitter og ser på live sc far blizzcon, dvs, satt, da nada vant akkurat.

Lenke til kommentar

Du ser tilsynelatende på alle de tre versjonene som versjoner lenket til hverandre. Det har jo blitt gjort ganske klart nå at det skal være tre individuelle spill som kan spilles uavhengig av de andre. Tretti oppdrag er flere brett enn hva som er vanlig i et tradisjonelt moderne "RTS"-spill. Det er ikke snakk om at de kunne ha gitt de ut som ett spill, det er snakk om at folk misforstår et gigantisk spill som en direkte videreføring av spill nummer én.

Personlig kunne jeg ikke ha gledet meg mer. Blizzard har vært synonymt med kvalitet i fjorten år nå, og gav ut ikoniske spill som Blackthorne og The Lost Vikings før den tid. Hva om vi fans heller viser litt tiltro til Blizzard enn at vi fordømmer og kaller de melkende? De har jo ikke akkurat overdrevet melkinga med World of Warcraft, sett i forhold til f.eks Sonys ekstremmelking av Everquest.

Lenke til kommentar

Man kan jo godt kalle det melking men markedet vil ha mere Starcraft og Blizzard følger opp.

Det handler om etterspørsel og tilgang og så lenge de ser at kundene er interresert i mere

Starcraft så er vel sagen ganske så enkel.

Jeg har i hvertfall ikke noe i mot at dette blir gitt ut i 3 forskjellige spill.

Lenke til kommentar

Du ser tilsynelatende på alle de tre versjonene som versjoner lenket til hverandre. Det har jo blitt gjort ganske klart nå at det skal være tre individuelle spill som kan spilles uavhengig av de andre. Tretti oppdrag er flere brett enn hva som er vanlig i et tradisjonelt moderne "RTS"-spill. Det er ikke snakk om at de kunne ha gitt de ut som ett spill, det er snakk om at folk misforstår et gigantisk spill som en direkte videreføring av spill nummer én.

Vel det gjorde vel også Blizzard inntil nylig. Er ikke snakk om Starcraft 2,3 og 4.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...