Gå til innhold

Starcraft II blir trilogi (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Beklager at jeg ikke ser dette for noe annet en pengesuging fra Blizzards side. De har visstnok utviklet dette som et spill i hva? 4år? Så nå plutselig blir det tre spill? Hvor vanskelig er det å putte alle kampanjene i samme pakke? Om spillet blir enormt, hva så? Om det blir for stort er det ikke som at jeg gidder spille mer bare fordi jeg har en annen plate i spilleren.

Nei de har fått blod på tann med Wow, å blizzard faller inn under samme kategori som alle andre utviklere.

Btw, Dawn of war har hva? 9 fraksjoner? Å verken imperial guard eller noen andre var innlemmet i første del. Så der forstår jeg det. Hadde de skulle laget et så stort spill ville balanseringen og beta-testingen alene tatt lengre tid enn utviklingen. Jeg var imponert over at de hele tatt hadde 4 fraksjoner som multiplayer i det første.

Her er det snakk om tre spill som skal komme nesten samtidig såvidt jeg har forstått? Å alle er ferdigutviklet når det første kommer? GRrr, jeg river meg i håret. Jeg vil ha alt! Men jeg er ikke villig å betale 399x3 for det.

Copy that. Vi er i 2008 og da må det gå an å ha 3-4 DvD9 plater per spill Var jo 8cd plater på Baldurs Gate2 (om jeg ikke husker feil) og det var ikke mye snakk om å utgi spillet i 4-5 forskjellige pakker av den grunn. Griskhet er vel et mer passende ord i stedet for "øh.. spillet ble for stort lissom, så vi eh.. gir det ut i 5... nei vent! 3 deler! Det høres passende ut. Da vil folk kjøpe. :no:

Lenke til kommentar

Helt greit for meg. Bedre at det kommer fordelt slik, enn av vi måtte ha ventet i 2-3 år til før det kom.

Dette kommer helt klart med press i fra Activision. Uansett tror jeg ikke dette vil påvirke kvaliteten på noen som helst måte. Det gjør bare at Blizzard kan konsentrere seg å gjøre hver kampanje bedre individuelt. Og før vi klager over prisen kan vi heller vente til den blir annonsert.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

vente 2-3 år? Du mener det tar dem 2-3 år å legge alle dvdene i en boks i stedet for 3?

Hvilken jobb er det du har til daglig? :p

Jeg ser INGEN grunn til å gjøre dette, om det ikke er for å tjene ekstra med penger.

SC (orginale) hadde 3 adskilte kampanjer, men kom ikke i 3 utgaver fordet (gjorde egentlig det, men det var kun hvordan selve boksen så ut, IKKE innholdet), så skjønner ikke hvorfor de ikke kunne gjøre det samme her.

Sånn det ligger an i dag, kjøper jeg toss kampanjen for å spille denne og få mp key, også blir det vel en tur på båten for å teste de to andre kampanjene.

Lenke til kommentar
Hvordan vet dere at alle "delene" er ferdigutviklet når den første kommer ut?

Om de ikke setter flere år mellom hver lansering bør det være så godt som ferdig ihvertfall. Programmering, Unit-kartet og balanseringen må jo være klar på første del. En kampanje del er en smal smak iforhold til grunnarbeidet.

Lenke til kommentar
En kampanje del er en smal smak iforhold til grunnarbeidet.

Seks måneder er en smal sak i forhold til fire år som de minst har brukt hittil, men det betyr ikke at jeg ønsker å vente de seks månedene ekstra når de heller kan gi ut multiplayer først og så komme med stor singleplayer senere. Vi runder nå ti år siden Starcraft ble utgitt, og det er nok en stor mengde av oss som syntes denne planen høres god ut selv om den sikkert blir dyrere enn en senere alt-i-ett lansering dersom du skal ha alle delene.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Om spillet hadde blitt utgitt med Terran delen først, for så gi ut resten over nett. Evt gratis som en stor update eller til en Billig penge som Zeph sier har jeg ingen problemer med dette. Tvert imot ser jeg positivt på det som deg. Selv om jeg godt kan vente et halvt år på et fullverdig produkt når jeg allerede har ventet ti.

forskjellen her er at jeg frykter at Activision ser sitt snitt til penger, tre utgivelser. Å om alle blir priset til 399 gir det klingende mynt i kassa. Dette vil jeg se på som en stor ripe i lakken for Blizzard.

Uansett så gleder jeg meg.

Lenke til kommentar
When asked what state the game was in, Pardo said that one campaign was far closer to completion to the others. "We've only got a serious amount of content done on the Terran campaign. We haven't really done much with the Zerg or the Protoss yet; we have some paper design on the next two campaigns. We certainly have ideas for how some of the metamechanics are going to work; we have a few mission ideas for both campaigns, but almost all the real production work is entirely on the Terran campaign right now."

"...it would be great if we could have them follow one year from one another; I think that's going to be our target, but certainly that's not a promise in any way. But I think that's going to be around the realm that we're going to be hoping for."

Edit:

Kanskje en god ting at de gir ut første del tidlig ;)

Kilde: http://pc.ign.com/articles/918/918895p1.html

Endret av Kaffeleif
Lenke til kommentar

Med 30 missions per faksjon så ligger det nok veldig mye jobb bak hver eneste faksjon. For å ikke snakke om hele den RPG-lignene verden som man går igjennom mellom hvert mission. Skjønner godt at de trenger tid på å lage dette for alle faksjonen. Dette sier bare at de vil at slutt produktet skal bli veldig bra, og at de ikke pusher noe for tidlig som alle andre driter seg ut med i dag.

Gidder heller ikke å slå knute på ballene over at det kommer ut som tre spill helt enda. Vet fremdeles alt for lite om hva som er grunnen til at de gjør det, men det har sikkert mye med å få ut det som blir ferdig først fortest mulig. Jeg kan bare laste ned de to andre senere hvis jeg ikke liker prisen uansett.

Lenke til kommentar

Folk er negative ser eg ja, kanskje ikkje så rart. Er skeptisk sjølv og det første som slo meg var at dei ville fylle opp den fulle pengesekken litt til, men no trur eg faktisk at det her kan bli bra! Viss det stemmer at det blir 30*3=90 oppdrag så snakkar vi om ein rimeleg omfattande campaign her. Dersom Blizzard klarer å halde på kvaliteten som dei alltid har hatt så har jo dette faktisk potensiale til å bli veldig bra for oss campaign/lore entusiastar.

Men igjen, når noko blir så stort så er det mykje som kan gå gale, og eg stiller meg som sagt skeptisk til det heile. Det hadde vore kult om dei kunne fått til noko som at dei som allerede har kjøpt eit av spela får dei to andre billegare. For det er mykje å betale fullpris for tre spel!

Eg likar å tru at Blizzard enkelt og greit gjere dette for å gje både multiplayerfolk og singleplayerfolk den ultimate Starcraft opplevelsen, men det vil jo berre tida vise.

Lenke til kommentar

1 år imellom ja, ergo blir det terran på meg, for å spille mp, og tur på båten om det koster 400+ for de andre kampanjene.

Jeg er forsåvidt ikke så negativ til at de deler det opp, OM de releaser de til f.eks 300 for terran, og 100 for hver av de andre.

Men som jeg nevnte før, er det i utgangspunktet multiplayer jeg skal spille, og de har sagt at det blir ikke helt likt mellom sp og mp, endel units i sp som ikke blir med i mp (skeptisk) så kanskje ikke det å spille sp har så mye for seg (utenom story that is).

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...