Gjest member-63169 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hoi, kjørte litt fort over en fartshump i går. Fikk en liten sprekk (1cm) i bunnpanna, der med drenpluggen, har skrudd den av nå og har den med på jobb, problemet er at den er laget av aluminium og vi har ikke alu sveis på jobben, tror jeg. Lurte på om det finnes noe masse jeg kan tette det med, som sparkel liksom Det er vel da viktig at denne massen utvider seg på samme måte som aluminium gjør når det blir varmt, så det ikke blir spenninger så det detter av... Noen ideer? det er en chrysler stratus, hvis noen skulle lure.. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 har sett litt på aluminiums loddetinn fra clas ohlson, noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Du kan bruke kjemisk metall fra Biltema. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har tettet flere bunnpanner med kjemisk metall. Ser ut til at man kan få det på BilXtra ihvertfall. http://www.bilxtra.no/?ItemId=4367 Anbefaler at du forsøker å tørke bort alle olje fra sprekken og lar det stå å herde en stund før du fyller på olje. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Synes dette er litt risiko. Avhengig av bilens alder og verdi ville jeg vurdert å skifte denne. Kjipt å stå en dag hvor olja ligger under på bakken. 2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Synes dette er litt risiko. Avhengig av bilens alder og verdi ville jeg vurdert å skifte denne. Kjipt å stå en dag hvor olja ligger under på bakken. Eller enda verre, at oljen forsvinner, og motoren skjærer seg, mens man kjører.. Bytt, eller få den sveiset av en som kan det! Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg fikk bunnpanna på fatterns stratus (96mod 2liter) sølvlodda. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Synes dette er litt risiko. Avhengig av bilens alder og verdi ville jeg vurdert å skifte denne. Kjipt å stå en dag hvor olja ligger under på bakken. Eller enda verre, at oljen forsvinner, og motoren skjærer seg, mens man kjører.. Bytt, eller få den sveiset av en som kan det! Da er det godt å ha oljetrykksvarsler som virker 1 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Men du kan ha ganske lite olje igjen før den begynner å lyse. 1 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Joda, men den varsler vel vanligvis før det virkelig går galt da, eller? 1 Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Den varsler vanligvis når oljetrykket synker under 0,3bar. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Eller enda verre, at oljen forsvinner, og motoren skjærer seg, mens man kjører..Bytt, eller få den sveiset av en som kan det! og tenk på stakkaren som kommer bak på motorsykkel oppi all olja 1 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har brukt kjemisk metall og har kjørt med det i 2 år nå. Funker helt fint. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 loddet det jeg, ser ut til å funke, loddet med alu loddetinn, men er det mulig å lodde med sølvlodd og? alu er vanskelig å lodde. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 loddet det jeg, ser ut til å funke, loddet med alu loddetinn, men er det mulig å lodde med sølvlodd og? alu er vanskelig å lodde. Ingen problem,det er flushmiddel på sølvtrtåden som gir feste,men du er nødt til å bruke astylen/oksygen . Det største problemet er at du ikke vet når aluminiumet er så varmt at det blir flytende,noe som kan innebære at du smelter et hull i bunnpanna,du kan skjekke smeltepunktet aluminium vs sølvloddetinn. En annen ting er hvor mye magnesium som er brukt i aluminiumformelen,du kan også oppleve at den tar fyr eller freser/poffer når du begynner å varme,prøv og kutt ut en liten prøve hvis mulig og varm den,hvis den smelter uten problemer så kan du sveise/lodde. Lenke til kommentar
kim-Rsport Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Hei, jeg lurer på om det går an og fikse en sprekk på ca 3 cm med kjemisk metall ? Dette er en Mercedes 190E 2.0L om noen lurte Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Det er mulig å lodde med sølvtinn. Anbefaler da at du gjør godt rent og bruker flussmiddel og smører på området du vil ha sølvlodd til og feste seg. Har gjort dette på en del biler og det blir tett og holder seg tett om det blir gjort ordentlig. Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 jeg limte et hull i girkassa med kjemisk metall.. det holdt noen måneder. limte på nytt med: JB Weld, dette har holdt over 3 år nå kjemisk metall tåler ca 100 grader, jb weld tåler ca 300 Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Koster jo ikke så mye å bytte da? Byttet på gamle bilen min Du får jo en grundig oljeskift da, lett å bytte. Bytt filter også. Så trenger du ikke å tenke så mye mer på det Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Kjemisk metall funker Men du kan jo sikkert få tak i en billig en hos skraphandleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå