keakea Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei, Jeg er en vgs student som er interessert i å studere Fys.Mat. ved NTNU. Jeg vurderte å poste det i "den store NTNU-tråden", men må si at den er relativt uoversiktlig, så for å gjøre det enkelt og greit så laget jeg bare en ny tråd for alle prospektive NTNU siv.ing. studenter som lurer på følgende. Hvor lett er det å bytte fra et siv.ing. kurs til et annet? (ikke bare 'det er lett', men hvor ofte får folk godkjent intern bytting, hvordan foregår prosessen o.l. hadde vært utrolig hjelpsomt -- alle som har kjennskap oppfordres til å svare!) Jeg kunne også tenkt meg spesifikk informasjon i mitt tilfelle, ettersom jeg kommer til å ta Fys.Mat. som 1. valg, men det krever også et relativt høyt snitt som jeg ikke vet om jeg klarer å nå (har også tatt i betrakning den generelle poengsreduksjonen pga. den "nye" ordningen mtp. fordypningspoeng osv.), og vil vite om det er ca. bombesikkert å få byttet fra siv.ing. elektronikk/hvilket som helst annet siv.ing med 1-2 forskjellige emner fra fys.mat. første året? Altså, om jeg bare burde kjøre på med ca. alle siv.ing. fagene, etter rekkefølgen av de som deler mest emner med fys.mat., hvor sannsynlig er det at jeg kan bytte til fys.mat. i det tilfelle? Hvor tidlig kan man sende søknad om bytting også, kunne jeg sende søknad dagen etter jeg har sett hva jeg har kommet inn på eller ikke (hvis jeg ikke kommer inn på fys.mat.), eller er det noe som må ordnes først etter registrering ved NTNU? Tusen takk for oppmerksomheten, og jeg setter stor pris på etthvert svar, både til det generelle spørsmålet for alle som kanskje lurer på det, samt det som gjelder min situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå