abjork Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Dell har lenge reklamert at de kutter mellomleddet slik at vi som kunder skal spare penger. Men jeg er nå ikke så sikker på det. Når noen slår på stortromma som Dell gjør med dette, er det veldig fristende å se om det holder stikk. Gang på gang har jeg besøkt sidene Deres for å sjekke påstandene, men jeg må si at når jeg har konfigurert ferdig en stasjonær PC med akseptabel ytelse, så kommer jeg høyere ut i pris en konkurrerende nettbutikker her i Norge. Selv om jeg kutter ut 3 år på stedet garanti, er man fremdeles over i pris. Jeg har i hovedsak testet dette opp mot PS-Data og Komplett, både Deres måneders tilbud og PC-byggere. Disse butikkene har gode garantiordninger som tilsvarer beste garantiordning til Dell. Hva synes Dere? Kanskje man skulle klaget Dell inn for villedende markedsføring? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 PCene til Komplett, PS-Data osv. er skrudd sammen av dem. Dvs. de tar billige PC-deler, skrur disse sammen og selger det som en ferdig PC. Sammenligner du Dell mot andre store merkeforhandlere f.eks. HP og Fujitsu-Siemens, finner du ut at Dell kanskje er litt billigere. Jeg sier ikke at Dell har bedre PC'er enn Komplett og de andre nettbutikkene. Snarere tvert imot, jeg tror PC'ene fra norske nettbutikker holder ganske bra standard. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 andreasn, du ser jo ikke på helheten i saken, ferdigmaskinene til dell er beregnet på de som vanligvis ikke pleier å sette sammen maskiner selv, og som ikke nødvendigvis er vant med å velge ut rett hardware. må huske på at de tar seg betalt for å sette sammen maskinen hvis du velger det på komplett. alt i alt så gjør de det billigere for den allmenne befolkningen som ikke er interessert i å sette sammen maskinen selv, samtidig, har du prøvd å sette sammen nøyaktig samme utstyr ? trodde det var noe det var vanskelig å finne pris på, menmen. så må du samtidig tenke på at dell skal tjene penger her, det skal ikke gå opp i 0..jeg synes dell er et meget bra valg til de som ikke har mulighet til å sette sammen en maskin selv. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 andreasn, du ser jo ikke på helheten i saken, ferdigmaskinene til dell er beregnet på de som vanligvis ikke pleier å sette sammen maskiner selv, og som ikke nødvendigvis er vant med å velge ut rett hardware. Komplett, PS-Data osv. bygger også ferdig-PCer til de som måtte ønske det, og tar ekstra betalt. DinSide.no har hver måned en artikkel hvor de sammenligner PCer (ferdigbygde) fra de forskjellige nettbutikkene, som har en pris rundt 10.000 kr. Det har blitt veldig viktig for nettbutikkene å gjøre det bra i denne testen, fordi det gir bra reklame. Disse PCene tror jeg de må selge med tap og er nok (uten at jeg har sammenlignet) trolig mye bedre enn de fra Dell, HP osv hvis man ser på utstyr mot pris... Ikke noe vondt om Dell, har selv en laptop fra de som jeg er godt fornøyd med. Men jeg tror norske nettbutikkers ferdig-PCer kan være like gode som de du finner hos de store merkeforhandlerne, kanskje også mye billigere og med like bra garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå