Gå til innhold

Vannkjøling på xfx 9600gt skjermkort ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dropp det.

Spar penger å kjøpe et sikkelig sett. Kommer du mye lenger med å du trenger ikke ha hjerte i halsen hele tiden for at noe skal gå i stykker.

Har selv kjøpt bigwater sett en gang. Pumpen gikk etter en stund, CPU-blokken sprakk og tanken sprakk.

Slik at det anbefales ikke å kjøpe dette settet. Eller noen vannkjølingssett fra thermaltake. (jeg vil egentlig ikke anbefale et eneste produkt fra thermaltake)

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Dropp Thermaltake, ok. Mist Economy settet da ? Bedre å satse på det ?

Fant endelig vannblokk (eller hva det heter) til skjermkortet mitt, men finner det ikke i norge :( Vifta på skjermkort bråker ganske bra, så hadde vært fint å hatt vannkjøling på den også.

Lenke til kommentar

Du kan like greit gå for en bedre vifte. Evt kjøler uten vifte da et 9600gt ikke har stor heatload.

Hvis du absolutt skal handle i norge er Mist Economy helt greit til prisen.

Hvis du skal ha mer enn cpu i en loop eller hvis det er en kraftig cpu vil jeg anbefale deg å ha mer radiator kraft. evt med å bytte ut og selge den single eller ved å tilføye.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Ok, kjøpe feks en dobbel radiator da.

Jeg har tittet litt på dem "Swiftech GPU-vannblokk MCW60" ifra microplex, men utifra det jeg kan se\finne så passer ikke den på 9600gt kortet mitt... Men derimot "Swiftech MCW60-R" som dem har på coolbits.dk skal passe. Det rare er at på coolbits sin side står det at den "MCW60-R" skal passe, men da jeg trykker på produktlinken dems så kommer jeg inn på ei side som dem viser "MCW60"... og der står plutselig ikke kortet igjen :S

Edit: Er en 300L\timen pumpe nok til både cpu og gpu kjølingen ?

Edit2: Etter ennå mer titting viser det seg at mange sier at dem Fullcover blokkene til xfx kortet ikke passer... Da er spørsmålet om den "MCW60" passer :S

mvh :)

Endret av Ottesen
Lenke til kommentar

Ennå mer innlegg og spørsmål ifra meg :)

Nå har jeg bestillt meg litt ting, tok å bestillte dem delene jeg ville ha så jeg håper jeg har fått med alt...

Så til spørsmålet, jeg har ganske lite kabinett...

IMG_2893.jpg

Går det fint å ha feks tanken bak pc'n og radiatoren liggende i bunn av kabinettet med 2 vifter ? Grunnet til at jeg spør er fordi det er 2 hull på toppen av kabinettet som er laget til vannkjøling, men blir det for mye stigning for vann/pumpe ?

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er snakk om meter i høydeforskjell så er det ikke noe problem. På hvor du plasserer radiatoren.

Hvis du har mulighet så ville jeg ha plassert radiatoren i toppen. Tror du skal ha plass til den internt i toppen hvis du flytter cd-romen ned et par hakk.

Også plasserer du pumpen i bunn.

Hvis det er pumpen som følger med på economy settet du tenker på så er det helt ok til et billig oppsett.

Hva angår MCW60 og MCW60-R. Så er R utgaven en v2 av MCW60. Med noen forbedringer. Men jeg vet ikke om MCW60 også støtter 9600gt. Du kan jo prøve å kjøpe den og se om den passer. Du skal alltids klare å få solgt den hvis den ikke passer.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg kan ha akkurat plass til radiatoren i toppen, men da blir det snakk om noen mm bare :)

Tok pumpa "Eheim 1048"

2x120mm radiator

2x Mist vifter

Swiftech vanntank

Zalman viftestyring ZM-MFC1

Swiftech CPU-vannblokk APOGEE GT

:) Blir trangt detta...

Takker for svar btw

Lenke til kommentar

Fikk heldigvis med meg at den pumpa har forskjellinge gjenger inn og ut ja :)

Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe

2x 1m Masterkleer, slange 3/8"ID - 9/16"OD

2x MIST, 54.4 m³/time, 16.5 dB(A) 120x120x25

MIST radiator, 2x120, u/nipler

Swiftech CPU-vannblokk APOGEE GT

Slangenippel, 3/8"BSPx3/8"ID for Eheim 1046, 1048 og "aquastream"

Slangenippel, 1/4"BSPx3/8"ID for Eheim 1048, vann-ut

2x Slangenippel, 1/4"BSPx3/8"ID forniklet messing

Swiftech vanntank MCRESMICRO

Feser One Cooling Fluid - UV Rød

IC Diamond 7 Carat Termisk Pasta

Zalman viftestyring ZM-MFC1

På cpublokken stod det at det skulle være med nipler, samme gjelder tanken. Radiatoren er det ikke med noen... Har jeg fått med alt tror du ?

Sendte også akkurat en mail til Swifttech angående om det finnes noen vgablokk til kortet mitt. Flere skriver at kanskje "MCW60" passer, men folk sier at det ikke passer på xfx korta...

Igjen takker jeg for svar, bare at noen iallefall titter og kommer med noen råd og tips hjelper mye :)

Mvh

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut at jeg har 2 ting jeg lurer på...

1. Kan man montere den Eheim 1048 pump alle veier, kan den feks ligge på siden ?

2. Er det nok med bare strips for å koble samme slangene ? Eller bør jeg sette på noen slangekoblinger ?

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...