jojo1717 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har mange gamle digitale bilder fra en lokal forening. Gjennom tiden (1920 til i dag) er det enkelte personer jeg ønsker å feste navnet på. Det er ikke nok å bruke keyword. Er det noen muligheter for at jeg kan markere den og den person og sette navn inn (usynlig). Slik at når man ser på et bilde og lurer hvem en person i bildet er og flytter muspilen oppå den personen, kommer navnet frem. Videre hadde det også vært fint om det skrev ut bildet med alle navnene med pilstrek til personene. Er jeg litt for tidlig ennå? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Dette er ikke mulig innenfor rammene av ett bildeformat (JPG, PNG, TIF, EPS osv). du kan nok redigere metadataen til ett bilde til å innholde navnene, men de vil bare kunne sees av andre som leser av metadataen. Ikke være åpenbart synlige for hvem som helst slik du beskriver. For å få til dette du vil må du nok pakke bildene inn i noe du programerer rundt. Om det er Flash, Java, C++ eller noe annet er opp til den som lager dette. AKIRA Lenke til kommentar
emero Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 finnes kommando i html for alternativ bildetekst. les heller om det, du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå