Z_AGo Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Hei. jeg sitter med en billettmaskin. jeg får ikke switchen min til å funke... hovedproblemet er at når brukeren skal taste inn et tall fra 1 til 3 som skal gi 3 forskjellige alternativer også returnere til start. så går programmet over alle de 3 forskjellig valgene: så returnerer den { while ( runde == true) { System.out.println("Welcome to The Tycon Line"); System.out.println("----------------------------------"); System.out.println("Help and prices press 1"); System.out.println("To by tickets press 2"); System.out.println("To end program press 3"); System.out.println("----------------------------------"); System.out.println("Press number here: "); valg = input.nextInt(); switch (valg) { case 1: hjelp(); case 2: billett(); case 3: runde = false; } Hvorfor går denne over alle de 3 forskjellige alternativene? Endret 12. oktober 2008 av Z_AGo Lenke til kommentar
ratata Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) du må ha "break;" etter kvart val, ellers fortset switchen med dei andre tilfella Endret 12. oktober 2008 av ratata Lenke til kommentar
Z_AGo Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 også så enkelt da! tusen takk! det hjalp veldig!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå