Gå til innhold

Tilbakemelding på portfolioside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting du bør fikse: Når jeg trykker på "large" eller "medium" under bildene, så vises en stor rød tekst ("BILDE") i stedet for f.eks "loading". Det samme gjelder for knappen nederst til høyre i bilderammen, der det skal stå "lukk" el.

Ellers en bra designet side som følger hva som forventes av "Web 2.0" med glans.

Bilde 1 - loading

Bilde 2 - ferdig

Endret av BorN
Lenke til kommentar
En ting du bør fikse: Når jeg trykker på "large" eller "medium" under bildene, så vises en stor rød tekst ("BILDE") i stedet for f.eks "loading". Det samme gjelder for knappen nederst til høyre i bilderammen, der det skal stå "lukk" el.

Ellers en bra designet side som følger hva som forventes av "Web 2.0" med glans.

Bilde 1 - loading

Bilde 2 - ferdig

Oi, takk for at du nevnte det. Flyttet vist feil mappe da jeg holdt på med noe i stad. Hehe, det er fikset nå :)

Lenke til kommentar

Jeg regener med at du har kodet for hånd? Eller har du tatt utgangs punkt i en mal?

Web 2.0?

Jeg ser at noen mener dette er en web 2.0 side, hva mener de med det? Jeg vet lidderlig godt hva jeg mener er web 2.0, og jeg forstår ikke hva som gjør denne siden web 2.0.

Oversetting til andre språk, hva var ditt valg her? Er dette on the fly?

Løst og fast (og integrering av innhold)

Ellers så er det litt for stor kontrast mellom innholdsboksen og bakgrunden. Du sliter litt med å integrere teksten, eller innholdet, med det grafiske designet for siden.

Du har laget en side med avrunde hjørner. Rammeverket er slettes ikke værst, og siden er lett å navigere. Du har så mye innhold på de fleste sidene dine, slik at den ekstra navigeringen du har i bunn, ikke direkte konkurrerer med den i topp. Du har litt mye info i footer, så personlig ville jeg fjernet navigering i footer.

Du pakker inn bilder i en div, men alt du gjør er å gi bildet en ensfarget ramme, med harde hjørner? Du kunne forsøkt å gi runde hjørner til bildene også?

Du har benyttet farge i konlonnen til høyre, men selve innholdet har ikke farge på overskrifter og liknende. Det gjør kolonnen til høyre mer iøyefallende og interessant.

Du har for lite luft under overskriftene dine, noe som klistrer dem til innholdet. Du har vesentlig mer luft rundt tekst i innhold en i header.

Siden din lever to liv: Ett utenfor innholdsboksen og ett inni. Inni boksen er det mye luft og lite stil. Der står teksten og typografien for det grafiske designet. Utenfor boksen er det typisk Adobe skole design.

Utfordringen blir å forene disse.

Frode

Lenke til kommentar

Takk for svaret Frode, endelig noen som forklarte litt istede for å bare si at de synes det så bra ut. Nå vet jeg hva jeg kan forbedre, man blir lett blind på eget design å det var nettopp derfor jeg startet tråden

:)

EDIT: Selvfølgelig er siden håndkodet, fra eget hode.

Endret av frisyre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...