Gå til innhold

Utstyr for opptak av mic og gitar?

glx-rider

Anbefalte innlegg

Hei!

Har spilt gitar en liten stund nå, og har kommet dit at jeg gjerne skulle ha hørt hva jeg spilte, og sang selv.

Trenger derfor hjelp til å velge utstyret jeg trenger da jeg har NULL peil på dette, og er ikke interessert i å bruke masse tid på leting og testing av merker osv.. Spør heller dere da jeg regner med at mange her vet mye om dette.

Det jeg vil er:

Kunne ta opp meg selv, og høre på det senere. Ingen problem om det må gå gjennom pc, men lurer litt på om det finnes noe som ikke trenger å monteres inn i dataen, da det hadde vært kjekt å kunne bruke den bærbare.

Alt jeg har er en el-gitar og en rørforsterker uten annen out enn phones.

Hadde vært kjekt om det fantes noe som kunne tatt opp lyden på den akustiske gitaren, men da trenger jeg vel egen mic til den. (vet ikke hvor bra effekter kan få en el-gitar til å høres ut som akustisk?? )

Ellers så må det ikke være verdens dyreste utstyr, da tanken bak dette er hobby, og ingen planer om å gi ut plater, lage studio rom eller lignende:)

Håper dere kan komme med noen gode råd og forslag til hva jeg trenger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vil nok fungere helt utmerket til ditt bruk. Ta den med deg over alt og spill og syng inn det du måtte ønske.

Plass til to eksterne microfoner, med phantompower, som gir deg muligheten til å bruke stort sett alle eksterne microfoner.

Zoom h4 er vel også den eneste bærbare opptakeremn som også fungerer som et eksternt USB lydkort som du kan koble til den pcen du måtte ønske. Samtidig følger det med Cubase LE, som gir deg et utmerket innspillingsprogram.

Jeg har prøvd den selv, dog bare med akustisk instrumenter, men lyden er god og for en som ikke er kresen på

topp utstyr og lydkvalitet er dette et produkt du ikke vil angre på.

Hvis du kjøper den bør du kanskje vurdere og også kjøpe et litt større SD minnekort da det vel bare følger med 512 mb...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...