Gå til innhold

- PC'n slår seg av når jeg spiller Counter-strike -

Anbefalte innlegg

Hei,

Når jeg skal spille et spill( Counter-Strike ) :o

så slår pc'n min seg av automatisk etter noen få minutter?

(Jeg bruke Windows XP Pro )

:evil:

Dette har jeg prøvd:

- Reinnstalert og innstalert CS på nytt

Konk. Ingen løsning

- Kontrollpanel > Innstillinger > Strøm > Turn off monitor NEVER > Tatt vekk haka på Enable hibernate > System standby NEVER > Turn off harddisk NEVER > og på powerbuttons'ene har jeg valgt do nothing.

Konk. Ingen løsning

Pc'n slår seg av kunn når jeg spiller CS, ikke når jeg surfer, åpner word dokumneter eller er inne på windows.

BIOS kankje det er der problemet ligger ?

Jeg vill bli meget takknemlig om noen av dere der ute kunne hjelpe meg ,med det vannvittige irriterende problemet, kanskje noen av dere har opplevd det før ?

N.B

Svarene bør helst være utfyllende og konkrete.

Har du ingen løsning eller ide'er om hvordan jeg skal få løst dette problemet, vær vennlig og ikke SPAM denne artikkelen.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror kanskje det er prosessoren din som blir for varm, og så skrus pcen av for å ikke ødelegge denne.

Har du et program som sjekker CPU temp? Du kan også sjekke temp. i BIOS når du skrus på pcen etter at den har skrudd seg av.

Dersom dette er problemet bør du investere i noen kabinettvifter (dersom du ikke har det). Disse vil gjøre det kaldere i kabinettet og også gjøre CPU en kaldere.

Lenke til kommentar
hmmm, det kan hende cpu blir overophetet, over 70C (hvis det er det som er grensa på din maskin).

kjører du AMD eller pentium?

Hei, Jeg kjører AMD XP 1600 (1400Mhz) jeg har 2 vifter.

Hvordan kan jeg få temperataruen til å synke ?

*Fant ut at jeg brukte 99% av CPU bare ved å sitte å skrive på dette forumet.

før var det 15-16%

Lenke til kommentar
hmmm, det kan hende cpu blir overophetet, over 70C (hvis det er det som er grensa på din maskin).

kjører du AMD eller pentium?

Hei, Jeg kjører AMD XP 1600 (1400Mhz) jeg har 2 vifter.

Hvordan kan jeg få temperataruen til å synke ?

*Fant ut at jeg brukte 99% av CPU bare ved å sitte å skrive på dette forumet.

før var det 15-16%

Du kan kjøpe flere kabinettvifter. Eller du kan gå i BIOS å stille grensen for når PCen skrur seg av høyere (75-80 grader feks..), men det er ikke veldig anbefalt. CPU tåler 70 grader men har ikke veldig godt av det.

En annen ting er å kjøpe en nye kjøler til CPU, eller kjølepasta å ha mellom CPU og kjøler. Det bedrer temp. overføringen mellom disse.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe flere kabinettvifter. Eller du kan gå i BIOS å stille grensen for når PCen skrur seg av høyere (75-80 grader feks..), men det er ikke veldig anbefalt. CPU tåler 70 grader men har ikke veldig godt av det.

En annen ting er å kjøpe en nye kjøler til CPU, eller kjølepasta å ha mellom CPU og kjøler. Det bedrer temp. overføringen mellom disse.

Jeg kikket på Windows Task Manager akkurat, der fikk jeg også vite at

> System Idle process brukte 99% av CPU'en min ?

Jeg kjøpte denne pc'n for noen månder siden, og da brukte aldri denne pc'n så mye av CPU'en

Lenke til kommentar
mhm det er sikkert psu som kan til dette, en kompiss av meg hadde samme probb og han kjøpte seg ny og kraftigere psu

Hva er psu ?

Hvor mye koster de ?

*Opdaget at EXPLOERER bruker 60 prosent av CPU'en min er det vanlig ?

Lenke til kommentar
mhm det er sikkert psu som kan til dette, en kompiss av meg hadde samme probb og han kjøpte seg ny og kraftigere psu

Hva er psu ?

Hvor mye koster de ?

*Opdaget at EXPLOERER bruker 60 prosent av CPU'en min er det vanlig ?

NEI, det er ikke vanlig :evil: jeg bruker ca. 5-10% av cpu, aldri mer...

hadde en liten bug som het "winnet.exe" før som tok opp 99% av cpu :evil: slettet den bare jeg :D installer "opera" (en annen nettleser") som er mye bedre :yes: . opera kan du få tak i her www.opera.com

lykke til.

mvh

jens :woot:

Lenke til kommentar
har hatt samme problemet, og det viste seg at det var skjermkortet som var ødelagt...

test med et annet skjermkort

håper dette var utfyllende nok.

SKjermkortet er helt i orden den.

det er EXPLORER ( ikke internett explorer ) og taskmgr.exe som bruker opp all ressurser.

Lenke til kommentar
System Idle Process er en prosess som bruker CPU'en som ikke er i bruk.. Dvs når den går på 99% brukes ikke CPU... :)

Så det er helt normalt.

Litt for seint svar?? Kom hit via søk da..

Bare forsikre deg om at det ikke er et virus som kaller seg for System Idle Process (spesielt hvis du har norsk Windows).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...